משבר תעופה

ניסיון אחרון למנוע את פינוי 'שדה דב' בת"א

חברת ארקיע שלחה מכתב חריף למנהל שדה התעופה התל אביבי 'שדב דב', ובו היא מתנגדת לפינוי הטיסות האזרחיות מהשדה, כל זמן שטיסות צבאיות עדיין מתקיימות שם (חדשות)

נמל התעופה 'שדה דב' (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

ההודעה שפרסם בשבוע שעבר מנהל שדב דב, עודד אזולאי, על סגירת השדה כבר בחודש יולי לפעילות אזרחית, לאור ההחלטה שהממשלה קיבלה בנושא, עוררה את זעמם של חברת ארקיע, והיום (שלישי) באמצעות עורך דינם אייל בר אליעזר היא יצאה בהתקפה כנגד מנהל שדה דב.

בארקיע טוענים: "כי ההחלטה של המנהל התקבלה בחוסר סמכות, וסבירות. וכל זמן שהוא משמש גם את הפעילות הצבאית אין מניעה גם להפעיל בו טיסות אזרחיות. בנוסף רשות שדות התעופה כבר הודתה כי נתב"ג לא ערוך לקלוט את מלוא הפעילות של ארקיע בתחום התעופתי, הניהולי, והתפעולי כמו שהם היו רגילים עד היום בשדה דב"

בארקיע, טוענים כי נתב"ג לא ערוך לקליטה שלהם גם מבחינת חניית המטוסים, מחסור בסלוטים להמראות ונחיתות, זמני נסיעה בהלוך וחזור מהמטוס ארוכים מדי, ובעיקר קשיי נגישות מנתב"ג לבתי החולים במרכז המשמשים את תושבי אילת.

תגובת רש"ת: "רשות שדות התעופה הודיעה לחברות הפועלות בשדה דב על הפסקת הפעילות האזרחית ביום 1 ביולי 2019 כמתחייב על פי דין. רש"ת דוחה את כל טענות ארקיע בדבר היעדר מוכנות נתב"ג לקליטת הפעילות שאין בהן כדי למחזר טענות ישנות חסרות כל בסיס, בהתחשב בעובדה כי כבר בשנת 2016 אישר בג"צ כי נתב"ג ערוך ומוכן לקליטת הפעילות.

"בניגוד לחברת ישראייר, חברת ארקיע, מטעמים השמורים עמה, במשך שנים אינה משתפת פעולה, גוררת את רגליה תוך הפרת החלטות ממשלה ובג"צ, ונמנעת מהשלמת הפעולות הנדרשות להעתקת הפעילות של ארקיע לנמל התעופה בן גוריון".

יצויין, כפי שפורסם אמש (שני) ב'כיכר השבת' שיגר ראש עיריית אילת, יצחק הלוי, לראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא תוקף את התוכנית לסגירת 'שדה דב' ומאיים לסגור את העיר. "אינני אדם פרטי, אני נבחר ציבור שמייצג 64 אלף תושבים ותושבות. אני מיצר על העובדה שלמרות דבריך והבטחותיך, אתה נמנע מלהיפגש עמי ולשמוע את הטיעונים הכבדים ואת ההשלכות החמורות של סגירת שדה דב על העיר אילת", הוא תוקף במכתב.

לדבריו, "את הפגישה הראשונה ביטלת לי כדי לפגוש את ראשי יש"ע, לפגישה השנייה לא הגעת בכלל, ואליה זומנו במפתיע כל התומכים בסגירת שדה דב. זאת ועוד, לשכתך בוחרת להתעלם מפניותיי ואינה עונה על מכתביי אליך. העיר אילת נאבקת על קיומה, רווחתה ופרנסתה, ולצערי יש בסביבתך הקרובה הבוחרים לא להתייחס אליה, חבל".

ראש העיר הוסיף והתריע כי העיר מצויה במצב חירום ונערכת לסגירתה המוחלטת, במועד שטרם נקבע - יום שבו לא תתאפשר כניסה ויציאה מהעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר