טרור ההצתות התחדש

אחרי תקופת שקט: שריפות מבלוני תבערה

שתי שריפות פרצו ביער כיסופים שבעוטף עזה. חקירת כיבוי האש, לאחר שהצליחו לכבות את הלהבות, העלתה כי הם נגרמו כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה (בארץ)

שריפה בעוטף עזה (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)

החורף עוד כאן, אבל טרור ההצתות מתחדש: בלוני תבערה ששוגרו היום (שלישי) מרצועת עזה, גרמו לשתי שריפות ביער כיסופים, במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה.

לוחמי האש שהוזעקו למקום הצליח להשתלט על הלהבות ולכבות את השריפה. לאחר שחקרו את נסיבות הדליקה, נמסר מתחנת כבאות אשכול כי היא נגרמה כתוצאה מבלון תבערה.

מפקד מחוז דרום בכבאות והצלה, טפסר שמוליק פרידמן, אמר בעקבות האירוע כי "לא ציפינו שטרור הבלונים יפסיק. הכבאים השתלטו על השריפה במהירות. מזג האוויר לטובתנו – הצמחייה רטובה. כשמזג האוויר יתחמם ויתייבש אנחנו נהיה ערוכים בצורה משמעותית לעליה בכמות הבלונים והשריפות".

טרור ההצתות, הביא במהלך חודשי הקיץ האחרונים לשריפתם של כ-45 אלף דונם של שדות, יערות ושמורות טבע. בשל החורף, הפסיקו הפלסטינים את השימוש בבלוני ועפיפוני התבערה, אך כאמור, היום חידשו לפתע את טרור ההצתות.

בתוך כך, יו"ר מרכז מועצות האזוריות וראש מועצת מרחבים שי חג'ג', פנה בפנייה דחופה לשרי החקלאות והאוצר, בבקשה לקדם מתווה תמיכה בחקלאים כדי שיקדימו את הקציר ויקצרו אותו ירוק, למספוא, במקום להמתין שיתייבש לגרעינים, וזאת כדי למנוע הצתות בשדות עד 7 קילומטרים מגבול רצועת עזה.

לדבריו, "הפרות הסדר בגבול הרצועה, הפרחת הבלונים והניסיונות לפגוע בחיי השגרה שלנו לא נפסקו. מזג האוויר צפוי להשתנות בתוך חודש וחצי ומחובתנו לעשות הכל כדי למנוע פגיעה במורל ובחוסן". לטענתו, "עלויות הכיבוי גבוהות יותר ממתווה התמיכה".

במכתב ששיגר חג'ג' לשרים הכתב כי "ברצועה הצמודה מרחק עד 7 ק"מ מגדר המערכת, ישנם עשרות אלפי דונם שטחי חיטה המיועדים לקציר בחודשי הקיץ, לאחר קמילת הקמה והבשלת הגרעינים. אם כך יעשה, שדות אלו יהוו מוקד לשריפות ענק שיאיימו על איכות החיים של יישובי העוטף ויהוו פגיעה אקולוגית קשה לחי ולצומח באזור.

"לאור האמור לעיל, אנו פונים אליכם לגבש לאלתר ומוקדם ככל האפשר, תוכנית סיוע שתעודד את החקלאים להקדים לקצור את הקמה בקציר מוקדם וירוק למספוא למשק החלב. מעבר לתועלת הביטחונית, עידוד החקלאים לקציר ירוק מוקדם של הקמה בעוטף, יביא לחיסכון בעלות נזקי השריפות, הקטנת הפגיעה באיכות החיים של תושבי העוטף, החוסן והקטנת הנזק המורלי, והאקולוגי. להבהיר כי יש לקבל החלטות בעניין במיידי כל עוד שטחי הקמה ירוקים. דחיית החלטה בעניין עד לקמילת השדות תכשיל את המטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר