ריקודים ושמחה

מעל 2,000 איש נכנסו לקבר יוסף בשכם

מעל 2,000 איש נכנסו הלילה אל קבר יוסף בשכם. בין הנכנסים, כ-250 עולים מצרפת דגן: "מצפים מממשלת ישראל לפעול כדי לאפשר כניסה לקבר יוסף גם בשעות היום" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: גלעד הדרי, מנהלת קבר יוסף)

מעל ל-2000 איש נכנסו הלילה (רביעי) לקבר יוסף, זאת לרגל "פורים קטן" שהתקיים אתמול ושושן פורים קטן המתקיים היום, וכחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מדי חודש המועצה האזורית שומרון באמצעות מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים.

לוחמי צה"ל, כוחות מג"ב, משטרת ישראל והמנהל האזרחי אבטחו את כניסתם של המתפללים. במהלך הכניסה לקבר התפתחו הפרות סדר בהן יודו אבנים לעבר לוחמי צה"ל. הלוחמים עצרו שלושה חשודים שהועברו לחקירת כוחות הביטחון.

בין הנכנסים היו גם סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון, עוזי דיין לשעבר יו"ר מפעל הפיס, יעקב חגואל מ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, הרב שלמה לוי הרב של ישיבת ההסדר ראשון לציון וכ-250 עולים מצרפת שהגיעו יחד עם עמותת israel is forever, שהתרגשו מהמעמד.

העולם מצרפת בשכם. צילום: israel is forever

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, הודה למח"ט שומרון, אל"מ שגיב דהן, ולקצין ההגמ"ר של חטיבת שומרון רס"ן שלומי כהן שפעילותם מאפשרת כניסות סדירות לקבר יוסף ואמר:

"אנחנו שמחים על הכניסה הזו הערב, אבל ממש כמו שבפורים קטן נהוג לשמוח אולם השמחה מוגבלת וקטנה מכיוון שעדיין לא הגענו למאורע האמיתי, לפורים גדול, כך גם אנחנו שמחים על הכניסה אולם שמחתנו מוגבלת, משום שראוי היה שנוכל להכנס להתפלל באחד המקומות הקדושים לעם היהודי, ללא חשש, לאור היום. וכשיגיע היום הזה, ואנחנו מצפים מממשלת ישראל שתביא את היום הזה, אז תהיה השמחה שלמה".

סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון ציין, כי "קבר יוסף הוא מקום של חיבורים. יוסף מחבר בין דתיים לחילונים, ימין ושמאל, עדות המזרח ואשכנזים מהצפון ומהדרום, כך על מפלגות הימין להתאחד. זה צו השעה. מי שלא רוצה לראות דחפורים באלון מורה, עליו להתעלות מעל ההבדלים הקטנים ולא להפקיר את ארץ ישראל".

צילום: דובר צה"ל

קצין ההגנה המרחבית של החטיבה המרחבית שומרון, רב-סרן שלומי כהן, מסר כי ״הלילה התבצעה כניסה אשר מלווה בכוחות צה"ל של גדוד המילואים 8101 חטיבת אלכסנדרוני לעיר שכם בכדי לאפשר תפילה סדורה ובטוחה בקבר יוסף״, עוד הוסיף, כי ״הכניסות לקבר נעשות באופן מרוכז ומתאפשרות בתיאום מסודר אל מול החטיבה. גם הפעם, כוחות החטיבה פעלו בכדי לשמור על הסדר במקום ולהבטיח את ביטחונם של המתפללים. אמש, סוכמה התפילה בהצלחה ובביטחון. צה״ל ימשיך לעשות כל שביכולתו על מנת להמשיך ולשמור על בטחון התושבים והגזרה בכלל״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר