הילדה תחוסן

האם תבעה את האב שמתנגד לחיסון חצבת

אם לילדה בת 12 תבעה את אביה של הילדה בשל התנגדותו לחסן אותה כנגד מחלת החצבת שהתפרצה בשנה האחרונה. בית המשפט קיבל את בקשתה והילדה תחוסן כנדרש (משפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

זוג הורים שהתגרשו כבר בשנת 2010 הגיעו לבית המשפט לאחר שהאם תבעה את האב בשל התנגדותו לחיסון החצבת של ביתם בת ה-12

האם טענה כי למרות פניותיה אל האב בהתאם להמלצות משרד הבריאות הוא מסרב בתקוף למתן החיסון למרות התפרצות מקרי החצבת הרבים לאחרונה.

הבת חוסנה כשהייתה תינוקת בכל החיסונים הנדרשים מלבד החצבת כשהיא מסבירה כי "הדבר לא נראה אז הכרחי", אך ללא סיבה עקרונית או אידיאולוגית.

האב השיב לעומת זאת לבית המשפט כי א. אין כל סיכוי או סיכון כי הקטינה תידבק במחלה. ב. אין כל סיבה לבהילות מאחר ואין מדובר בהתפרצות של מגיפה, בניגוד לטענת האם. ג. במתן החיסון לקטינה יש כדי לחשוף אותה לתופעות לוואי, כגון חום, שיעול וכיוצ"ב. ד. הקטינה, בת 12 שנים ואין ברצונה להתחסן כנגד המחלה.

השופט יהורם שקד, שדן בתביעה ציטט את משרד הבריאות בנוגע לסכנת ההידבקות במחלה ללא מחוסנים וכתב "מהאמור לעיל עולה, כי לקטינה, אשר לא חוסנה כנגד מחלת החצבת (במסגרת החיסון המרובע) כפי הנחיות משרד הבריאות בהגיעה לגיל שנה, קיים סיכוי וסיכון להידבק במחלה. סיכוי זה ניתן למניעה כמעט מוחלטת, לאחר קבלת החיסון".

"לפיכך, ובשים לב כי לקטינה אשר לא חוסנה קיים סיכוי או סיכון להידבק במחלה בשל הירידה ב"הגנת העדר"; לאור האמור באתר משרד הבריאות ובהיעדר כל תימוכין או חוות דעת, מטעמו של האב, מצאתי לדחות טענותי כי אין כל בהילות או צורך ממשי במתן החיסון", קבע השופט.

הוא הצביע על כך, שהעובדה שהילדה חוסנה בעת היותה תינוקת וכן בבית הספר לאחר מכן, ללא כל הסתייגות ההורים, מעניקה סיבה נוספת להורות על קבלת בקשת האם.

בנוגע לטענת הסיכון אמר השופט, כי "באותה נשימה שתישמע טענה, כי לפיה לא כל מי שלא יחוסן יחלה בחצבת, תוכל להישמע גם הטענה שלא כל מי שיחצה כביש כשעיניו מכוסות, יפגע מרכב חולף. יחד עם זאת, כפי שחציית כביש בעיניים מכוסות תיחשב כפעולה בלתי אחראית בעליל, שיש בה להעמיד בסיכום בלתי סביר את שלומו של האדם, כך מניעת חיסון מפני מחלה קשה כחצבת, אף בה יש להעמיד בסיכון בלתי סביר את שלומו של הקטין. כפי שברור מהי דעתנו ביחס לחציית הכביש, כך ברורה גם דעתנו ביחס לחיסון כנגד מחלת החצבת".

השופט הוסיף, כי אין להתייחס לעמדת הקטינה בנושא וכי האחריות היא על המבוגרים בלבד לעשות בעבורה את הדבר הנכון.

לסיכום, קבע השופט כי הילדה תחוסן בחיסון המרובע כפי הוראות משרד הבריאות ויהיה די בחתימת האם לשם כך. השופט הוסיף כי כדי לא ללבות את האש בין ההורים הוא לא פסק הוצאות ולסיום איחל בריאות ואריכות ימים לקטינה ולהוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר