נס רפואי

יו"ר ההסתדרות התערב ונהגי הרכבת "החלימו"

לאחר שהבוקר הודיעו 10 נהגי רכבת ישראל על "מחלה" המונעת מהם להגיע לעבודתם, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התערב במשבר מול ההנהלה והם ישובו לעבודה בקרוב (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: רכבת ישראל)

בעקבות התערבותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, נפתר המשבר ברכבת ישראל. העובדים שהודיעו הבוקר (רביעי) על "מחלה" ישובו לעבודתם הסדירה כבר בשעות הקרובות.

על פי הודעת ההסתדרות, בסדרת פגישות שתתקיים בהסתדרות בשבוע הבא ייפתר נושא השיבוצים והמחלוקות בין הצדדים.

כזכור, רבים מנהגי רכבת ישראל ועובדים נוספים הודיעו הבוקר, כי הם "חולים" במחלה מסתורית שלא מאפשרת להם להגיע לעבודתם.

לאור התחלות הנהגים נגרמו שינויים רבים בלו"ז הרכבות: תנועת הרכבות בקו כרמיאל-חוף הכרמל מבוטלת. כמו כן בוטלו נסיעות רבות הבוקר או מסלולן קוצר.

הסיבה למחלת הנהגים, לדברי בכירי ועד צפון ברכבת, הם סידורי עבודה לקויים שעליהם התריעו הנהגים זה מכבר בפני ההנהלה - מבלי שנמצא לכך פתרון הולם. למרות זאת בוועד העובדים של רכבת ישראל מיתממים ובהודעת הוועד נמסר: "נהגי הרכבת הם בני אדם וגם הם עשויים לחלות, אין להם חסינות ממחלות. אין מדובר בצעד ארגוני".

בהנהלת רכבת ישראל זעמו על המהלך ובהודעה הנהלת הרכבת נמסר כי הם קוראים לועד העובדים ולנהגי הרכבת - "להתעשת, להפגין אחריות , לא לפגוע בשירותי הרכבת ולשוב מיד לעבודה סדירה. בעומס הכבד המוטל כיום ממילא על רכבת ישראל הפועלת במלוא כוחה ובתפוסה ממוצעת של 160 אחוז, התנהלות כוחנית ולא ראויה שכזו הינה מיותרת".

"מוטלת על כתפי ההנהלה והעובדים אחריות גדולה לנוסעים ואנו מצפים מהנהגים ,כמו כלל העובדים לנהוג במידת האחריות הראויה. אנו עדים הבקר להתנהגות פראית ולא אחראית בהובלת הועד בהצהרות על חולי נהגים ופקחים באופן שפוגע בנוסעים. אנו מצרים על כך וקוראים לועד להתעשת", מסרה הרכבת.

בהנהלת הרכבת הסבירו גם את משמעות השינויים בסידורי העבודה: "מן הראוי שהציבור ידע, כי החלטת הועד נובעת מהחלטת ההנהלה להוסיף פחות מחצי שעת נהיגה בממוצע לנהג מידי יום". ברכבת מוסיפים, כי כיום נהג נוהג בממוצע שלוש שעות וחצי שעות, לעומת שש השעות המותרות. לאור הצרכים התפעוליים ומצב החברה ינהגו הנהגים כארבע שעות. בנוסף, לא מדובר בעבודה ללא תשלום, בגין תוספת זו יהנו הנהגים מפרמיית נהיגה פעילה.

"אנו קוראים לועד להורות לנהגים לשוב מיד לעבודה ולא לגרום לנוסעים סבל נוסף, על הצפיפות והמחסור במסילות. רק התנהגות אחראית ושילוב ידיים יאפשרו להתגבר על האתגרים", אומרים ברכבת.

כאמור, הנהגים ישובו לעבודה כבר בשעות הקרובות וסבלם של עשרות אלפי נוסעים יופסק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר