האיחוד בימין

אחרי שמתחה ביקורת: ארליך משלמת מחיר

מס' 3 ב'הבית היהודי', שהצטרפה לגינויים על צירוף 'עוצמה יהודית' למפלגתה, משלמת על כך מחיר: היא תאבד את מקומה, הריאלי, בכנסת הבאה • וכיצד הגיבו במפלגה? (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יפעת ארליך (צילום: פלאש 90)

מספר 3 בסיעת 'הבית היהודי', יפעת ארליך, לא תתמודד מטעם המפלגה בכנסת הבאה, זאת לאחר שגינתה את האיחוד של מפלגתה עם אנשי 'עוצמה יהודית'.

כפי שדווח אמש (רביעי), האיחוד עם אנשי הימין הקיצוני לא מצא חן בעיני גורמים רבים במפלגה שאף יצרו תסיסה. אחת מהם היא יפעת ארליך, שבבחירות המקדימות בבית היהודי זכתה במקום השלישי.

ארליך תקפה אתמול בדבריה את ראש הממשלה, ואמרה: "נתניהו יכול להבטיח הרבה מאוד הבטחות, אנחנו שמחים בהבטחות שלו, ונשמח להיות חלק מהקואליציה שהוא אולי יקים, אבל אנחנו מבקשים ממנו לתת לנו לנהל את המפלגה שלנו. כל אלה שאוהבים את ארץ ישראל מתבקשים לשאת גם הם במחיר של הצורך הגדול באחדות".

גם בפוסט שפרסמה בפייסבוק, חזרה ארליך על הדברים. "כולנו אומרים לא לחיבור בכל קונסטלציה אפשרית עם עוצמה יהודית, ואומרים כן לחיבור עם האיחוד הלאומי ואלי ישי", כתבה.

"אחרי שבוחנים לעומק מתוך אחריות לאומית את הסקרים המוצגים לציבור, מדובר בסקרים מוטים ומוזמנים, שאינם משקפים כלל את המציאות בשטח. לצערי משתמשים בסקרים כדי להפעיל מניפולציות על הציבור, ולא בוחלים בשום אמצעי כולל ספינים, טרלולים, והטרדות טלפוניות בלתי פוסקות במטרה להפחיד, לשתק וללחוץ. מדבר סקר-שקר תרחק", תקפה ארליך.

כעת מתברר שדעתה יצרה חיץ בינה ובין הנהלת המפלגה, והיא תפסיד את מקומה הריאלי בכנסת.

בתגובה לידיעה על עזיבתה של ארליך, הסבירו גורמים במפלגה כי הבית היהודי אינה רוצה חברים שאינם מתאימים לה. "למה צריך עוד חברת כנסת בליכוד מטעמנו?", נמסר מגורם במפלגה.

אולם בהודעה רשמית של הבית היהודי, נמסרו דברים רכים יותר: "יפעת ארליך, מועמדת מספר 3 ברשימת הבית היהודי, הגיעה להסכמה - בהבנה הדדית עם יו"ר המפלגה, תא"ל (במיל') הרב רפי פרץ - על פרישתה מהרשימה. בעקבות כך תתכנס הועדה הציבורית של הבית היהודי היום, לבחירת שריון האישה".

עידית סילמן וניצנה דרשן-לייטנר תתמודדנה על המקום המשוריין לאשה במפלגה, ובהמשך היום (חמישי) נדע מי מהן נבחרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר