המפץ של השמאל

ח"כ גפני: "לא נוכל ללכת לקואליציה עם גנץ - בגלל לפיד"

בהתייחסות ראשונה לאיחוד בין גנץ ולפיד, אומר יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני כי גנץ אדם ראוי אך לפיד בדיוק הפוך. הוא הסביר את הבעיה בלפיד והתייחס ל"מפץ החרדי" שלא קרה • צפו (אקטואליה)

ח"כ משה גפני, הבוקר (צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונה: פלאש 90)

יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני התייחס הבוקר (חמישי) למפץ בשמאל באיחוד בין בני גנץ ויאיר לפיד ואמר כי "לא נוכל ללכת לקואליציה עם גנץ, בגלל שהוא יחד עם לפיד".

גפני, התארח באירוע של 'נשיאות המגזר העסקי בישראל', והתראיין אצל העיתונאים בן כספית ורינה מצליח.

בתחילתד בריו, התייחס ל"מפץ החרדי" שלא יצא אל הפועל, ואמר: "התאחדנו. זה כבר היה כמעט על סף האיחוד עם ש"ס. מה שלא התאחדנו בסוף, זה בגלל כל אחד והבעיות שלו. זה בסדר, אנחנו נשתף פעולה".

"את נראית לי מודאגת מהעניין שאני וליצמן לא מאוחדים עם דרעי, יהיה בסדר", אמר גפני לרינה מצליח.

"מתוך שלושת ראשי המפלגות החרדיות, רק אתה לא נחקר", העיר בן כספית. "נו די... אל תעשה עין הרע", השיב גפני בחיוך.

איך הגבת על האיחוד של גנץ ולפיד?

"לא התייחסתי לזה עד עכשיו, קרה פה איחוד שאין לו קשר בין המרכיבים שלו. למשל, בני גנץ מבחינתי הוא אדם ראוי, גם אני הייתי איתו בקשר בהרבה מאד אירועים, כשוועדת הכספים נסעה לסיבוב בצבא, הוא היה סגן הרמטכ"ל, הוא הוביל את הסיבוב הזה, הוא איש מצוין.

"לפיד הוא בדיוק הפוך. לפיד, מה שהוא דואג הוא דואג לעצמו, זה בסדר, אני מעריך את הכישרונות שלו, בכל אופן הוא היה כתב 'במחנה', הוא לא היה רמטכ"ל... לפיד עומד בתוקף על זה שהוא יהיה ברוטציה ראש ממשלה.

"אני הייתי כמו תמיד בוועדת הכספים, הייתי חבר והוא היה שר אוצר. שמישהו פה מהמגזר העסקי יגיד מה הוא תרם לכלכלה הישראלית. הוא לא הספיק?... הוא לא הספיק בגלל שהוא רב עם כולנו, עם כל העולם הוא רב. הוא בא עם הנושא של המע"מ על דיור, לא הבין אפילו על מה מדובר, אני הייתי באופוזיציה, אני יודע מה הוא תרם ומה הוא לא תרם".

גפני הוסיף ואמר כי לא ישבו בקואליציה עם גנץ, בגלל לפיד. "אני יודע מה בני גנץ תרם למדינת ישראל, אני לא יודע מה יאיר לפיד תרם, האיחוד הזה מעמיד אותי במצב שככל הנראה לא נוכל ללכת לקואליציה עם גנץ, בגלל שהוא יחד עם לפיד. לא נהיה בקואליציה אתו", אמר גפני.

"אנחנו בדגל התורה היינו יותר באופוזיציה מאשר בקואליציה", הוסיף ח"כ גפני, "בקדנציה הקודמת עשיתי את הדוקטורט שלי על להיות באופוזיציה. ניסן סלומיאנסקי הגיע לוועדת הכספים עם הוראות משר האוצר לפיד, עשינו לו את המוות. לכן האופוזיציה לא מבהילה אותי, להיפך".

גפני הוסיף ואמר כי "אני חושב שלא ראוי למדינת ישראל שיהיה לה ראש ממשלה בדמותו של יאיר לפיד. אני סגור שהאיש הזה איננו יודע לנהל מדינה, הוא לא יודע לנהל את משרד האוצר".

משה כחלון היה שר אוצר טוב?

"הוא היה שר אוצר טוב, אבל היה יו"ר ועדת הכספים עוד יותר טוב", ענה גפני לקול צחוק הקהל.

לאחר מכן השיב יו"ר ועדת הכספים לשאלות בעניין כלכלת המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר