המפץ של השמאל

ראשי 'יהדות התורה' - בעד גנץ, נגד לפיד

ראשי 'יהדות התורה', סגן השר ליצמן וח"כ משה גפני, הוציאו הודעה משותפת כתגובה למפץ בשמאל, בה הם תוקפים את החיבור עם לפיד ומצהירים כי לא ישבו בממשלה שלהם (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גפני וליצמן (צילום: פלאש 90)

ראשי 'יהדות התורה', סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, הוציאו בשעה האחרונה (חמישי) הודעה משותפת כתגובה למפץ בשמאל, באיחוד מפלגות "יש עתיד" ו"חוסן לישראל". בתגובתם, הם תוקפים את החיבור עם לפיד ומצהירים כי לא ישבו בממשלה בראשות השניים.

"'יהדות התורה' חזתה מראש את הסכנה שבחיבור זה והתאחדה מבעוד מועד בהסכם על רשימה משותפת ואחראית בין אגו"י לדגה"ת באחדות מלאה, כדי להוות משקל נגד לחיבורים כלפי הציבור החרדי", כך נכתב בפתח ההודעה המשותפת.

ליצמן וגפני הבהירו כי הם פוסלים מראש ממשלה בראשות אחד מבין השניים: "יהדות התורה הפועלת בהוראותיה של גדולי ישראל שליט"א, חברי מועצות גדולי התורה, לא תוכל לשבת בממשלה שעלולה לקום בין לפיד וגנץ. ניאבק בכל דרך להמשך שלטון נתניהו מתוך אחריות לשלימות העם, עתיד היהדות החרדית, הצביון היהודי, ערכי הדת ומסורת ישראל".

סגן השר יעקב ליצמן מסר: "מדובר באיחוד לשם פירוד בעם ושיסוי נגד מסורת ישראל, ובמטרה יחידה להפיל את נתניהו ופגיעה בשותפיו הקיימים בימין והחרדים".

לדברי ליצמן, "חיבור בין יאיר לפיד שכשל בהיותו שר אוצר תוך פגיעה נוראה בציבור החרדי, לבין בני גנץ שמגיע ללא ניסיון פוליטי מעשי, מהווה סכנה ברורה לצביון היהודי של המדינה, ונקודת אזהרה חמורה מפני חזרה לתקופת ‘גזירות לפיד’ שסיכנה את היהדות החרדית".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בחר לתקוף את לפיד ולהשאיר פתח לשיתוף פעולה עם גנץ בעתיד: "האיחוד הזה - אין קשר בין מרכיביו. גנץ הוא אדם ראוי, היה רמטכ"ל מצוין. לפיד בדיוק הפוך, אני מעריך את הכישרונות שלו, בכל אופן הוא היה כתב ב'במחנה', אבל האיחוד הזה מעמיד אותנו במצב שלא נוכל ללכת לקואליציה עם גנץ בגלל שהוא ביחד עם לפיד".

עוד הוסיף גפני, בדברים שנחשפו מוקדם יותר ב'כיכר השבת' כי "לא ראוי למדינת ישראל שיהיה לה ראש ממשלה בדמותו של יאיר לפיד. האיש לא יודע לנהל את משרד האוצר, את המדינה הוא רוצה לנהל?!".

על-פי הסיכום שהושג בין מפלגות חוסן ישראל ליש עתיד, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד צפוי לכהן בתפקיד שר החוץ בשנתיים וחצי הראשונות לכהונת הממשלה, ובני גנץ יהיה ראש הממשלה. הערב ימסרו ראשי המפלגה המאוחדת הודעה משותפת יחד עם בוגי יעלון והמצטרף הטרי - הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר