בחתונת הענק

לראשונה: גור בחרה באיחוד הצלה - ולא במד"א

צעד משמעותי במלחמה מול מד"א: לראשונה חסידות גור לא הזמינה את הארגון לאבטח את חתונת הרבי. מד"א בתגובה: "זה לא בגלל חילול שבת, אלא מחילוקי דעות כלכליים" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חתונת גור, השבוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המתח בין ארגוני ההצלה, מד"א ו'איחוד הצלה', עולה מדרגה על רקע חילולי השבת האחרונים של מד"א - שככל הנראה הובילו את עסקני חסידות גור להחליט לראשונה כי מי שיאבטח את חתונת הענק שנערכה בשבוע שעבר יהיה רק 'איחוד'.

כזכור, בשבועות האחרונים החלה סערה בעקבות הודעות דוברות ששולח ארגון מד"א בעיצומה של שבת קודש, גם באירועים שלא נוגעים ישירות לכאלו המוגדרים 'פיקוח נפש'.

היומונים החרדיים התגייסו ל'מאבק שבת' חדש, כשבשלושתם הופיעה מחאה כנגד מד"א, על כך שהיא מוציאה הודעות לתקשורת בשבת, שלא לצורך.

בשבוע האחרון, בחתונה של נכד האדמו"ר מגור, החליטו בחסידות שלא לתמוך בארגון שמחלל שבת, ולהזמין רק את 'איחוד' לאבטח את השמחה הגדולה.

יצוין, כי לאורך שנים דווקא מד''א נהג לאבטח את עשרות אלפי החסידים, ככל הנראה בעקבות לחצים מתוך בכירים בחסידות עצמה, המזוהים עם הארגון.

אחד ממארגני החתונה מסביר ל'כיכר השבת': "הפעם הגיעה הוראה מהדרג הגבוה ביותר בחסידות, כי אי אפשר להתעלם מחילול השבת, ולכן אסור לקחת את מד''א. האדמו''ר שליט"א ידוע כמי שבראש מעייניו שמירתה וכבודה של השבת''.

אותו בכיר מוסיף: "נכון, בעבר לקחנו את מד''א, למרות שזה לא ארגון חרדי, אבל עכשיו זה כבר לא היה שייך, גם מטעמי נראות ציבורית; אל תשכח שאנחנו עומדים לפני בחירות".

מארגון מד"א נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "מדובר בקמפיין שקרי ומתוזמר. מד"א הוא ארגון לאומי השומר על סטטוס קוו לאורך שנים ומערך הדוברות בו פועל בדיוק כפי שפועלים צה"ל, המשטרה, כיבוי אש וכלל זרועות הביטחון והחירום במדינת ישראל. כך היה תמיד".

"ברור כי שיקוליה של חסידות גור על אופן ניהול מערך רפואת החירום בחתונה, נובע משיקולים כלכליים בלבד ועל כך גם עודכן מד"א על ידי חסידות גור עצמה - עוד לפני פנייתכם".

בארגון 'איחוד הצלה' בחרו שלא להגיב על ידיעה זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר