ברוך דיין האמת

תלמיד ה'חזון איש': הגאון רבי יחזקאל ברטלר זצ"ל

הגאון המפורסם מבני ברק, שעלה לישראל במסגרת 'ילדי טהרן', גדל בתורה בחיקו של מרן ה'חזון איש' ונמע מלכתוב את חידושי תורתו השופעים - הסתלק השבת לישיבה של מעלה (דיין האמת)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח באדר א' תשע"ט | 23.02.19
הגר"י ברטלר זצ"ל (ארכיון כיכר השבת)

בשבת בצהריים נפטר הגאון רבי יחזקאל ברטלר, מחשובי תלמידי מרן החזון איש זצק"ל ומגדולי תלמידי החכמים בבני ברק, והוא בן 84.

תלמידיו מספרים כי הרב שוב לא חש בטוב, כפי שאירע מספר פעמים בשנים האחרונות, וכי הוא נפטר בדרכו לבית החולים מעייני הישועה.

הגאון רבי רפאל אביגדור יחזקאל זצ"ל, רֶבּ חַצְקְל בפי כל, היה מקורב לגדולי הדור זצ"ל ושליט"א, ונודע בגאונותו והתמדתו בתורה, בה עסק כל חייו.

הוא נולד בקולומיאה, אז בשטח פולין, לרב עזריאל ברטלר זצ"ל, חסיד ויז'ניץ, ולאמו הרבנית מינדל, בתו של הרב יצחק פרנקל מצאצאי ה'נודע ביהודה'.

במהלך מלחמת העולם השנייה חולצה אמו עם ילדיה מגטו בוכניה בידי העסקן אליעזר לנדא, שהציל מגטו זה אלפי יהודים, אל החבלים המזרחיים של פולין שנתפסו על ידי הצבא האדום.

בהיותו בן 8 עלה יחזקאל לארץ ישראל, במסגרת עליית 'ילדי טהרן', ונכנס לבתי אבות של פוניבז'. מרן הרב מפוניבז' זצ"ל, שעמד על כישרונותיו, הביאו אל מרן החזון איש, שהכניסו לביתו ופרס עליו את חסותו, ועל אף גילו הצעיר למד עמו רבות.

לאחר המלחמה אביו לא שב, ואמו קיבלה היתר עגונה, אולם לא נישאה - בשל חוות דעתו של החזון איש, שסבר שבמקרה שלה אסור לה להתחתן.

הרב ברטלר זצ"ל, שעם השנים הלך והתגדל בתורה, נמנע מלכתוב את חידושיו. אמנם חלק מהם כתב אחיינו ותלמידו הרב מתתיהו רייסנר, שכלל אותם בסדרת ספריו "מבא שערים" וספרים נוספים. בשער כל ספר ישנו כיתוב המייחס את רוב הדברים בספר לדודו של המחבר, הרב ברטלר.

רעייתו של המנוח זצ"ל היא הרבנית דבורה לבית שכטר, גיסו הוא ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך, גיס נוסף הוא ה'מגיד מישרים' הנודע רבי אריה שכטר.

חתניו הם הגאון רבי אליהו פוזן המשמש כדיין בבית דין צדק בני ברק, הגר"צ פרידמן, והרב אברהם קלמנוביץ - שלושתם מכהנים גם כר"מים בישיבת זכרון מיכאל שבזכרון יעקב. כלתו היא הסופרת חסיה ברטלר.

הלוויתו של הגר"י ברטלר תצא מחר בשעה 10 בבוקר, מביתו שברחוב ורנר בבני ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר