הונגריה

הונאה: הכספים לשיקום בית הכנסת נגנבו

סכום השווה ל-437,000 דולרים, שתוקצב על ידי ממשלת הונגריה לצורך שיקום בית כנסת בבודפשט הבירה, נגנב • המשטרה פתחה בחקירה, ופוטרו מספר עובדי המוסד (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בית הכנסת ברח' רומבאך בשממונו (צילום: shutterstock)

הונאה בהונגריה: תקציב ממשלתי גדול, שעתיד היה לשמש לשיקום בית כנסת בבודפשט, נגנב.

המדובר בסכום השווה ל-437,000 דולרים, שממשלת הונגריה הקצתה ל'ברית הקהילות היהודיות בהונגריה' - הארגון הגדול ביותר של יהודי הונגריה.

הסכום יועד לשיקום בית הכנסת ברחוב רומבאך שבבודפשט הבירה, בית כנסת מפואר שנזנח מעט בשנים האחרונות - מלבד פעילות שהחלה במקום לאחרונה באמצעות שליח חב"ד.

מדיווח באתר JTA עולה כי ההונאה התנהלה בחודש שעבר, באמצעות מספר שיחות טלפון והתכתבויות דואר אלקטרוני, שקיימו אנשים לא מזוהים מול עובדים בארגון היהודי.

פנים בית הכנסת (צילום: Shutterstock)

החשודים שכנעו שני עובדים בארגון להחליף את מספר חשבון הבנק שדרכו אמורים היו לעבור התשלומים לקבלן המשפץ את בית הכנסת, ולרשום תחתיו חשבון בנק אחר. כך הועברו הכספים לגורמים, ונמשכו במהירות.

משטרת הונגריה הודיעה לארגון היהודי על הגניבה שבוצעה, והודיעה שהיא חוקרת. במקביל, שני עובדי המשרד שחשודים בשיתוף פעולה עם הגנבים - פוטרו.

בדיקה פנימית שהובילה הנהלת הארגון מעלה כי "הנחת היסוד של החקירה הנוכחית היא שהארגון הפך לקורבן של הונאה חיצונית, ועובדי הארגון לא היו שותפים בה"; עם זאת, העובדים "עשו טעויות", נכתב במסמך.

דובר 'ברית הקהילות היהודיות בהונגריה' לא ידע להגדיר את גודל הנזק שנגרם לתהליך השיפוצים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר