בחירות 2019

שידור חוזר: נציגי 'יהדות התורה' נואמים. צפו

פחות מחודשיים ליום הבחירות, ובכירי 'יהדות התורה' פותחים כעת את קמפיין הבחירות בנאומים במטה 'אגודת ישראל' בבני ברק • 'כיכר השבת' העביר את האירוע בשידור חי (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט באדר א' תשע"ט | 24.02.19
(צילום: חיים גולדברג)

מפלגת יהדות התורה המאוחדת פתחה אחר-הצהריים (ראשון) את קמפיין הבחירות שלה בבית 'אגודת ישראל' בבני ברק בהשתתפות חברי הכנסת של המפלגה. "כיכר השבת" העביר בשידור חי את נאומי בכירי 'יהדות התורה'.

במהלך הישיבה העבירו ראשי יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני וכן יתר נציגי המפלגה, מסרים לתקשורת הכללית והחרדית הנוגעים בעיקר למפץ בשמאל - בחיבור בין בני גנץ ליאיר לפיד.

סגן השר יעקב ליצמן הצהיר: "לא אצטרף לאף ממשלה שלפיד יושב בה, חד וחלק. בן- אדם שרושש אותנו. שנתיים הוא היה שר אוצר, הוא לקח לנו את הכסף, לא נתן שום דבר למערכת הבריאות".

ח"כ משה גפני: "אנחנו הולכים עם ביבי נתניהו, זה דבר אחד - אני מציע שיפסיקו לשאול אותנו את השאלות האלה. עם לפיד לא הולכים לקואליציה, אמרנו ולא נאמר יותר. הולכים עם נתניהו, לא עם לפיד".

לדבריו: "לא נתייחס לאיווט ליברמן בנושאים הדתיים. אין לו משהו אחר לדבר עליו. הוא משווע לקבל עוד מנדטים ולכן מדבר על תלמידי ישיבות. לא תהיה התייחסות במערכת הבחירות לליברמן".

סגן השר מאיר פרוש: "בביקורת פנימית על מצביעי 'אגודה': "במחנה שלנו יש ציבור גדול שבסופו של דבר שלא מגיע מאה אחוז לקלפי. הציבור שלנו צריך לעשות את המקסימום של ההשתדלות".

ח"כ אורי מקלב אמר בנאומו כי "המשמעות של החיבור במפלגות הימין הוא הסדר מדיני בעוד חיזוק המפלגות החרדיות אקוטית, לא מבין את הפכפכות הזו שבין לילה יש מפלגה של עשרות מדהים מפלגה שנכשלה וירדה בגלל שנכשלה, מי שמצביע לגנץ מקבל את לפיד עם מספר מנדטים גבוהה, המשמעות היא לציבור החרדי גבוהה, אנחנו מכירים את ההכפשות, אנחנו מוכנים להסדר כזה שיתנו לנו רבע בלבד מהמיסים שהציבור החרדי משלם.

"יש ציבור שחי מהשטיפת מוח הזו של יש עתיד, ההכפשה הזו שהחרדים גונבים לו את התקציבים, הם משתמשים בהסברה שלנו כנגדנו, אנחנו נגיד לציבור את התמונה האמיתית.

"הציבור החרדי לא ממקסם את היכולות האלקטוראליות שלו. יש ציבור גדול יותר שצריך להצביע עבורנו כאלה שלמדו במוסדות החרדים ויש לו משפחה חרדית. גם אם הוא חושב שהוא צריך לחזק את גוש הימין, - מי שמצביע ליהדות התורה מחזק את גוש הימין. יהדות התורה זו המפלגה הכי יציבה. אנחנו לא צריכים פרסומאים. רק העשיה היומיומית מספיקה. אנחנו מצטיינים בכל פרמטר, חברתי כלכלי וציבורי. אנחנו המפלגה היחידה שדרשה את הטבות המס את הנושאים הבריאותים

"אנחנו קוראים לכל הציבור שאולי לא נראה החרדי. תחזרו להצביע באחריות ליהדות התורה. מי שנמצא בכנסת יודע הליכוד מביא יוזמות נגד מסורת ישראל. מי שמצביע לליכוד מחזק אותם בזה. ההצבעה ליהדות התורה תרוויח שנים גם הצבעה לגוש הימין וגם שמירת הצביון היהודי של מדינת ישראל".

כזכור, בסוף השבוע הוציאו השניים הודעה משותפת כתגובה למפץ בשמאל, באיחוד מפלגות "יש עתיד" ו"חוסן לישראל". בתגובתם, הם תקפו את החיבור עם לפיד ומצהירים כי לא ישבו בממשלה בראשות השניים.

"'יהדות התורה' חזתה מראש את הסכנה שבחיבור זה והתאחדה מבעוד מועד בהסכם על רשימה משותפת ואחראית בין אגו"י לדגה"ת באחדות מלאה, כדי להוות משקל נגד לחיבורים כלפי הציבור החרדי", כך נכתב בפתח ההודעה המשותפת.

ליצמן וגפני הבהירו כי הם פוסלים מראש ממשלה בראשות אחד מבין השניים: "יהדות התורה הפועלת בהוראותיה של גדולי ישראל שליט"א, חברי מועצות גדולי התורה, לא תוכל לשבת בממשלה שעלולה לקום בין לפיד וגנץ. ניאבק בכל דרך להמשך שלטון נתניהו מתוך אחריות לשלימות העם, עתיד היהדות החרדית, הצביון היהודי, וערכי הדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר