נאבקים בטרור

בריטניה: גם מנהיגי חיזבאללה - מחוץ לחוק

שר הפנים החליט לא להבחין עוד בין הזרוע הצבאית לזרוע הפוליטית של ארגון הטרור הלבנוני. המהלך דורש את אישור הפרלמנט, ובבריטניה תוהים האם ג'רמי קורבין יתנגד (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
צעדה של חיזבאללה (צילום: שאטרסטוק)

בריטניה הודיעה היום (שני) כי תחרים את ארגון חיזבאללה ותוציא מחוץ לחוק גם את הזרוע הפוליטית של ארגון הטרור הלבנוני, מלבד הזרוע הצבאית - בה כבר הכירו כארגון טרור.

המהלך בא בעקבות ביקורת שנשמעה מחברי פרלמנט שתהו מדוע בריטניה אינה מוציאה מחוץ לחוק את הזרוע הפוליטית של הארגון, כפי שעשו מדינות רבות ברחבי העולם.

חבר פרלמנט בריטי הבקיא בפרטים אמר לעיתון "הסאנדיי טיימס", "עבדנו על זה כבר זמן מה, וכעת זה בלתי נמנע - והיה צריך להיעשות מזמן. ה היה מוזר שהזרוע הפוליטית של חיזבאללה לא הוגדרה כאן כארגון טרור, למרות שהיא הוגדרה כזו על ידי מדינות שונות בעולם".

שר הפנים סג'יד ג'וויד אמר כי "חיזבאללה ממשיך במאמציו לערער את המצב הרגיש במזרח התיכון, ואיננו מסוגלים עוד להבחין בין הזרוע הצבאית של הארגון שכבר הוחרמה, לבין מפלגתו הפוליטית. בעקבות כך, החלטתי להוציא מחוץ לחוק את חיזבאללה בשלמותו".

שר החוץ ג'רמי האנט אמר: "אנחנו תומכים מסורים של לבנון משגשגת ויציבה. עם זאת, אנחנו לא יכולים לנהוג בשאננות כשזה מגיע לטרור - ברור כי ההבחנה בין צבא חיזבאללה לבין זרועו הפוליטית אינה קיימת. על ידי הוקעת הארגון בכל צורותיו, הממשל שולח מסר ברור שפעולותיו באזור לא מקובלות ומזיקות לביטחון הלאומי של בריטניה".

על מנת שהמהלך ייצא אל הפועל, הוא עדיין צריך לעבור את אישור הפרלמנט. בבריטניה תוהים כעת כיצד ינהג ג'רמי קורבין העומד בראשות מפלגת הלייבור בהצבעה, לאחר שבעבר כינה את חברי הארגון "חברים".

אם המהלך יאושר סופית בפרלמנט הבריטי, חברות או תמיכה בחיזבאללה ייחשבו כעבירה פלילית, שעונשה עד עשר שנות מאסר. בנוסף, כתוצאה מההחלטה, צעדות החיזבאללה ברחבי המדינה, שהפכו פעמים רבות למפגני שנאה נגד ישראל, ייפסקו אף הם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר