"לא כשיר"

הנאצי האחרון שעמד לדין - יחמוק מעונש?

הנאצי הקשיש שהיה שומר במחנה ריכוז הואשם לפני מספר חודשים בשותפות לרצח מאות יהודים, אך רופא קבע לאחרונה כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין משום שאושפז במהלך משפטו (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מחנה ריכוז (צילום: שאטרסטוק)

בית המשפט בגרמניה הודיע כי יוהאן רהבוגן, נאצי בן 95, לא יעמדו לדין לאחר שרופא קבע כי עקב גילו המאוחר הוא אינו כשיר לעמוד לדין.

על פי כתב האישום שהוגש בחודש חשוון האחרון, רהבוגן, שעבד כשומר במחנה שטוטהוף, הסמוך לעיר הפולנית גדנסק ידע על מעשי הזוועה שנעשו בו, ואיפשר את מעשי הרצח.

לדברי התביעה הגרמנית נאספו כנגד רהבוגן ששימש לאחר המלחמה כד"ר למנהל עסקים. יותר מ־1,000 עדויות הקשורות למעורבותו ולרצח שנעשה במחנה הריכוז.

אך זמן קצר לאחר תחילת משפטו, אושפז רהבוגן בבית החולים המקומי לאחר שסבל מבעיות בריאות קשות בליבו ובכליות. האשפוז גרם לדחיית מספר דיונים במשפטו.

לכן, הורו השופטים כי רהבוגן ייבדק על ידי רופא מקומי שיקבע האם הוא כשיר לעמוד לדין, וכעת התקבלה הודעת הרופא כי הנאצי הקשיש אינו כשיר ולא יוכל לעמוד לדין על פשעיו בתקופת מלחמת העולם השנייה.

דובר בית המשפט במינסטר מסר כי "לא סביר כי כי משפטו של רהבוגן יימשך, מאחר והרופא קבע כי אינו כשיר לעמוד לדין. השופטים עדיין צריכים לקבל החלטה סופית בנושא, ולתביעה שמורה זכות הערעור על ההחלטה, אולם לא סביר כי משפטו של רהבוגן יימשך".

כאשר הגישו את כתב האישום נגד השומר במחנה ההשמדה, ציינו היסטוריונים כי ייתכן ומדובר בנאצי האחרון שיעמוד לדין, וכעת ייתכן כי גם הוא יצליח לחמוק מעונש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר