הגר"ח - 'קצה פירמידה'

הסתיים הסכסוך בין העמותה הליטאית למתפללים מ'הפלג'

אולם בית משפט השלום בירושלים היה עד לקץ הסכסוך - כנראה באופן מוחלט - שהבעיר את מודיעין עילית, סביב השליטה בבית הכנסת 'יחל ישראל', זאת בהוראת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
היכל בית הכנסת (באדיבות המצלם)

פרשת בית הכנסת 'יחל ישראל' במודיעין עילית, שנחשפה ב'כיכר השבת', הגיעה היום (שני) לסיומה המוחלט.

בבית המשפט השלום בירושלים היה צפוי להתקיים הבוקר דיון ארוך ונוסף בסדרת דיונים על בעלות בית הכנסת 'יחל ישראל' במודיעין עילית, בו כזכור התנהל מאבק בין עמותת 'שלהבת שמחה' שהקימה אותו לפני כעשרים שנה, לבין המתפללים ורב המקום רבי יעקב איזנבאך.

אנשי העמותה, המשתייכים לזרם המרכזי בציבור הליטאי, ביקשו לפנות את בית הכנסת לצורך שיפוץ, ואילו אנשי 'הפלג' שהם כיום רוב המתפללים טענו כי הצורך ב"שיפוץ" נעשה במטרה לסלקם מבית הכנסת.

הקרבות בבית הכנסת (באדיבות המצלם)

כזכור לפני חודש נחשף ב'כיכר השבת' כי רב העיר הגאון רבי מאיר קסלר נכנס לעובי הקורה והביא לפשרה בין הצדדים לפיה ישיג מימון לבניית בית כנסת חדש לעמותת 'שלהבת שמחה', כפי שנחשף בכיכר השבת לצורך גיוס הכספים כתבו הגאון רבי דב לנדו והגאון רבי אשר דויטש מכתב נדיר במשותף.

הבוקר התקיים כאמור דיון בעתירה של אנשי העמותה שביקשו לפנות את בית הכנסת לצורך שיפוץ, עורכי הדין של הפלג הירושלמי הכינו ראיות הקובעות לטענתם כי הרב והמתפללים הם הקובעים ולא הנהלת העמותה.

אך מתברר כי אף שהכסף לא הושג עד כה, בעמותה החליטו למחוק את התביעה. אנשי עמותת שלהבת שמחה לא הופיעו לדיון מול רב בית הכנסת, אלא שלחו את עורך דינם - שביקש למחוק את העתירה.

"הלילה, הרבה אחרי חצות", אמר עורך הדין שלום פוריס, "הודיעה לי מרשתי כי לאור הנחיה חד משמעית (ניסיתי להתווכח ולהתמקח בשמם) שלמנהיג הפלג הליטאי הרב קנייבסקי, עלי לבקש את מחיקת התביעה".

עו"ד פוריס הוסיף: "כל מה שאני יכול לומר, כי מרשתי, על פי השקפת העולם של מייסדי העמותה, מצייתת למה שהוא דעת תורה".

מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: דוד זר)

"אנו מדברים על קצה קצהו של הפירמידה", הסביר הפרקליט את מעמדו של מרן הגר"ח קנייבסקי, והמשיך: "על פי תקנה 154(א) אני מבקש למחוק את התביעה".

השופטת קרן מילר הסכימה כמובן למחוק את העתירה, כפי בקשת התובעים, אך לא חייבה אותם בהוצאות משפט. כעת כאמור נדמה כי הפרשה הסתיימה באופן סופי.

בתגובה אומרים ל'כיכר השבת' עסקנים מ'הפלג הירושלמי' העוסקים בפרשה מאז החלה, כי "הדיון שבוטל היום אמור היה לעסוק בסוגיית הבעלות על העמותה, ולפי הבנתנו, המחזיקים בניהול העמותה כיום, יודעים שהסיכוי שלנו לנצחם הוא גדול, בשל כך העדיפו מנהלי העמותה כיום - לא לאבד את היכולת האחרונה לנהל עימנו מו"מ כספי. אך לא מן הנמנע שעורכי הדין שלנו ישקלו את הדברים היטיב שוב לאור ההתקפלות שלהם בבית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר