"מזכיר את הימים האפלים"

תקיפת הרב הראשי: האלמונים הכו באכזריות; מצבו קשה

"אנחנו יודעים שאתה הרב של היהודים" אמרו האלמונים שחדרו לביתו של רבה של ארגנטינה הגאון רבי גבריאל דוידוביץ' והכו אותו באכזריות רבה: "טרם ברור אם מדובר בפשע אנטישמי מתוכנן" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב גבריאל דוידוביץ' (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

מצבו של הגאון רבי גבריאל דוידוביץ', רבה של ארגנטינה מוסיף להיות קשה. כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", אלמונים פרצו לביתו ושדדו חפצים יקרי ערך.

בקהילה היהודית מספרים כי האלמונים שפרצו לבית, בשעה 02:00 בלילה, הרב צעקו לעברו: "אנחנו יודעים שאתה הרב של הקהילה היהודית".

בקהילה היהודית הוסיפו: "מוסד הקהילה היהודית בארגנטינה דורש הבהרות מיידיות בנוגע לתקיפה, ומביע אי-נחת מהמעשים שללא ספק מדליקים נורת אזהרה".

שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן אמר הבוקר: "כאשר גל האנטישמיות שוטף את העולם, יהודי התפוצות צריכים לזכור, כי הבית הלאומי היחיד ליהודים הוא מדינת ישראל. תקיפתו של הרב גבריאל דוידוביץ', הרב הראשי של ארגנטינה, מזכיר את הימים האפלים ביותר בהיסטוריה היהודית. אני מאחל החלמה מהירה לרב ולרעייתו וקורא שוב ליהודים בתפוצות לעלות לישראל. פה זה הבית שלכם!".

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "האנטישמיות מרימה ראש במדינות אירופה, בארה"ב והלילה הרימה את ראשה האפל בארגנטינה. הקורבן הפעם- הרב הראשי של ארגנטינה, גבריאל דוידוביץ׳ שהוכה בביתו ואושפז במצב קשה. אדרוש הבוקר ממשלת ארגנטינה לפעול בכל האמצעים כדי ללכוד את התוקפים ולהגן על יהודי ארגנטינה".

רוברט זינגר, מנכ"ל הקונגרס היהודי, התייחס לתקיפה ואמר: "אנחנו רותחים על ההתקפה הברוטלית נגד הרב גבריאל דוידוביץ', שהוכה בפראות בביתו. עם זאת, אנחנו שמחים שהרשויות מתייחסות לנושא בחומרה ובדאגה שלה הוא ראוי. טרם ברור אם מדובר בפשע אנטישמי מתוכנן, אולם אנחנו סומכים על הרשויות שימשיכו לעשות כל שביכולתן כדי להביא את הפושעים לדין".

מארגון AMIA נמסר אמש כי נוצר קשר עם גורמים בממשל וכוחות הביטחון, בכדי לחקור את האירוע האלים ולאתר את השודדים. הרב דוידוביץ אושפז בכדי לטפל בחבלות שבגופו.

בתקרית נוספת שאירעה אתמול, חולל בית עלמין יהודי בעיר סאן לואיס שבצפון המדינה. לפי דיווח בערוץ 13, תשעה קברים ספגו את הוונדליזם. לא ידוע על מעצרים בשלב זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר