אכיפה בררנית?

בין ביבי ללבני: החקירה נעצרה בשל בחירות

עורכת הדין המתעקשת להמשיך בחקירות נתניהו למרות הבחירות, הורתה בעבר לעצור חקירה נגד בכירי 'קדימה' - בגלל הבחירות. הפרקליטות: "אין קשר בין התיקים" (פוליטי)

נתניהו ולבני (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

פרקליטיו של ראש הממשלה, כמו גם בנימין נתניהו עצמו, דרשו לא פעם לעצור את החקירות נגדו בשל מערכת הבחירות המתנהלת בימים אלו, ולא לפרסם את המלצות היועץ המשפטי לפני הבחירות.

כעת מתברר, על פי חשיפה הבוקר (שלישי) בעיתון ישראל היום, כי בעבר כבר עצרו חקירה בשל מערכת בחירות. המדובר בחקירה שהתנהלה נגד בכירי מפלגת קדימה, בראשה עמדה אז ציפי לבני.

על פי מסמך של פרקליטות המדינה שנחשף בעיתון, חוות דעתו של המשנה לפרקליט המדינה, שלמה למברגר על החקירה שנפתחה בשנת 2011, בהתייחסות לחומרי החקירה נגד לבני ובכירים נוספים במפלגת קדימה, נכתב כי "לאחר העברת חומרי החקירה לפרקליטות בשנת 2013, נדרשו השלמות חקירה אשר הסתיימו לאחר כשנה".

עוד נכתב כי "מדובר בחשד לכאורה בביצוע עבירות חמורות, אשר בהן מעורבים, לכאורה, אישי ציבור בכירים, דבר אשר דרש בחינה מדוקדקת ומעמיקה, ואף חלקן של פעולות החקירה היו טעונות קבלת אישורים מקדימים בדרגים בכירים. בין לבין התקיימה מערכת בחירות אשר בגינה הופסקה החקירה, ששבה והתחדשה רק בסיומה".
את חומרי החקירה נגד לבני ובכירי קדימה הגיש גזבר המפלגה לשעבר, רו"ח איציק חדד, שהעביר חומרים רבים ליאח"ה, המעוררים חשד למעשים פליליים. המחלקה שליוותה את החקירה הייתה מיסוי וכלכלה, בראשות עו"ד ליאת בן־ארי - הדורשת כיום להמשיך את חקירות נתניהו למרות הבחירות.
מהפרקליטות נמסר בתגובה ל'ישראל היום': "אנו פועלים על פי ההנחיות הקבועות של היועמ"ש לגבי תפקוד רשויות האכיפה בתקופת בחירות. אין כל קשר בין התיקים הנוגעים לרה"מ, לבין המקרה שהובא בפנייתכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר