מתכננים לבקש העלאה במשכורת? כך תעשו זאת נכון

אתם קצרים בכסף לאחרונה ומזה זמן רב רוצים לבקש העלאה מהבוס. האם כדאי לציין את העובדה שאתם חווים לחץ כלכלי בשיחה איתו או להסתמך רק הביצועים שלכם בעבודה? המומחים משיבים (כלכלה)

(צילום: שאטרסטוק)

תמיד נאמר לכם כי אתם לא צריכים להעלות את החיים האישיים שלכם על השולחן, במשא ומתן על המשכורת שלכם, במקום העבודה. אבל האם זה חד משמעי, האם זה נכון לכם?

שתי מומחיות - צ'רלי ג'אוויס, מייסדת "פרנק", שירות המסייע לסטודנטים לפענח את ההרים של הניירת הדרושים לקבלת סיוע כספי, וג'ורג'ין הואנג, מייסדת שותפה ומנכ"לית "פייריגודבוס", קהילה מקוונת המסייעת לנשים לנווט במקום העבודה - מביעות את דעתן, בעד ונגד, להפוך את הכסף לעניין אישי.

שמרו על מקצועיות

אם תשאלו את הואנג, היא תספר לכם ישירות: להביא את חייכם האישיים למשא ומתן על המשכורות בעבודה, מהווה סכנה של ממש וקובע תקדים רע, שעובדים אחרים יראו באופן בלתי הוגן, בסופו של דבר.

"תגמול בהקשר עסקי מתמצה ביסודו בהיצע / ביקוש", היא אומרת. "ברוב התפקידים והמשרות, יש טווח של איזה תגמול סביר בשוק".

היא גם מדגישה את הדרך שבה המשא והמתן האישי בעניין המשכורת, יראה בעיני עמיתים אחרים. "חייבת להיות מסגרת בסיסית של הוגנות, החלה על תגמולים. מה אם עובד אחר היה עובד קשה באותה מידה, באותו תפקיד, ומצליח בו ולא חווה מתחים פיננסיים בחייו? האם הוא לא יקבל העלאה על עצם מילוי תפקידו באופן משמעותי? יש סכנה של ממש לקחת גורמים לא רלוונטיים להחלטות לתגמולים, שאמורות להיות אובייקטיביות ככל האפשר".

כמו כן, אומרת הואנג, הגישה המבוססת על צורך, יכולה אפילו להידחק לאחור: "חלק מהמחקרים מראים כי גברים מקבלים תגמול גבוה יותר כאשר הם הופכים לאבות, ונשים מקבלות תגמול מועט כאשר הן הופכות לאמהות, בגלל הציפיות של המעסיקים שהאבות יכלכלו את משפחותיהם".

השורה התחתונה של הואנג: בססו את בקשתכם על ביצועי העבודה שלכם, לא על החיים בבית.

זה בסדר לגשר בין עבודה למשפחה

ג'אוויס מציעה את ההשקפה החלופית - והיא נובעת מניסיונה האישי בעבודה.

כשהחברה שלה, "פרנק", עברה תקופה של צמיחה מוגברת, היא הבחינה שאחד מעובדיה הטובים ביותר, מעולם לא עבד בשיתוף עם שאר הקבוצה.

כששאלה אותו על זה, הוא היה ישיר: "הוא הודיע ​​לי שהוא התחיל לעשות עבודות עצמאיות מהצד, כדי לקבל עזרה כספית נוספת, אז הוא היה צריך להחתים יציאה כדי להחתים כניסה במקום העבודה השני", היא אומרת.

"באופן אוטומטי רציתי לדעת אם יש לנו דרך להיות העזרה הנוספת שלו, במקום שהוא יצטרך לעבוד במקום נוסף. הוא היה עובד מעולה ובעל ערך גבוה לקבוצה שלי, ולכן הייתי מאוד פתוחה לדון איך נוכל לעזור לו במימון חכם". בגלל השקיפות שלו, הוא קיבל העלאה.

ג'אוויס טוענת שזהו לא תרחיש חד פעמי. "בניית מערכת יחסים עם העובדים שלכם היא חשובה מאד, כי אתם רוצים שהם ידעו שיוכלו לבוא אליכם כאשר הם מתמודדים עם בעיה אישית שעלולה לגרום לשינוי בעבודתם", היא מסבירה.

"כאשר העובדים שמחים וממוקדים, הם נוטים לייצר עבודה טובה יותר. אם מישהו נאבק כלכלית, הוא עלול להתחיל להתרעם על התפקיד / החברה וזה יבוא לידי ביטוי בביצועים שלו".

במילים אחרות, אם אתם עובדים בחברה שמעריכה את האושר של העובד ואת האיזון בין עבודה לחיים האישיים, אתם יכולים להזכיר את הסיבות שבגינן אתם רוצים או צריכים לקבל העלאה.

פסק הדין

כפי ששתי המומחיות מעידות, כל מקרה לגופו, ואתם מכירים את הבוס שלכם הכי טוב. ובכל זאת, אנו גורסים שאם יש לכם עומס גדול בעבודה ותוצאות להישען עליהן, הביאו את המידע הזה לשולחן, בראש ובראשונה, מאחר ולהן יש את המשמעות הגבוהה ביותר למעסיק שלכם. מאבקים אישיים הם סובייקטיביים. הביצועים מדברים בעד עצמם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר