"ביזיון התורה"

הנהלת הישיבה קרעה את השיק של הגביר

בחורי ישיבה פנו להתרים את אחד הגבירים, שהציע כי יתרום 1,000 דולר על כל בחור שיקפוץ לבריכה עם בגדים. הבחורים קפצו, הגביר כתב שיק אך ההנהלה קרעה אותו (חרדים, עולם)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר 'המועצת' ורבה של רמת אלחנן, סיפר אתמול (שלישי) בשיעורו בכולל 'בית דוד' בחולון, על תרומה נדיבה במיוחד של גביר - שנתקלה בהתנגדות מוחלטת מצד הנהלת הישיבה.

מדובר בשישה בחורים מישיבה בארצות הברית, שרצו לסייע לישיבה מבחינה כלכלית. הם פנו אל האדם העשיר ביותר המתגורר באזור הישיבה, וביקשו ממנו לתרום לישיבה.

העשיר המופלג אמר לבחורים: "אם אתם באמת רוצים לעזור לישיבה, תקפצו לבריכה הפרטית שלי עם הבגדים, על כל בחור שיקפוץ לבריכה עם הבגדים, למרות החורף הקר - אתן תרומה של אלף דולר לישיבה".

הבחורים שחפצו לסייע לישיבה קפצו בזה אחר זה למים הקרים עם הבגדים, ולאחר שהגביר ראה שכל ששת הבחורים קפצו, ישב הגביר בכסאו ורשם שיק של 6,000 דולר לישיבה.

מספר הגר"י זילברשטיין כי לאחר שהבחורים נרגעו מן הטראומה אותה הם חוו, הם חזרו לישיבה והגישו למנהל הישיבה את השיק. אולם לאחר כמה ימים נודע להם כי בישיבת הצוות הוחלט לקרוע את השיק לגזרים, ראשי הישיבה אמרו כי זהו כסף של ביזיון התורה וכסף של ביזיון התורה לא ראוי שישמש ישיבה קדושה.

הגר"י זילברשטיין שאל בשיעורו האם הגביר צריך לשלם 6,000 דולר שהבטיח לצדקה מאחר והשיק נקרע? ופסק לאחר פלפול הלכתי ארוך ומנומק כי הגביר לא חייב לשלם 6,000 דולר לצדקה משום שזו לא תרומה אלא ביזיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר