עוקץ בינלאומי

ישראלי הונה חברות אוסטריות בעשרות מיליוני אירו

ישראלי שהקים רשת מתוחכמת והצליח לעקוץ למעלה מ-18 חברות אוסטריות בעשרות מיליוני אירו, כשהוא מזייף מסמכים וחותמות, מבוקש כעת להסגרה לאוסטריה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הפשיטה על בית החשוד (צילום: דוברות המשטרה)

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) עתירה כנגד אזרח ישראלי בשם דוד ברוך סופר, לצורך העמדתו לדין, והסגרתו לאוסטריה בגין עבירות פשיעה כלכלית, הלבנת הון, זיוף, מרמה והונאה של חברות במדינות אירופאיות בסכום כולל משוער של עשרות מיליוני אירו.

אחרי חקירה סמויה שנערכה ביחידה המרכזית לכיש בשיתוף משרד החקירות של מס הכנסה בירושלים ובדרום, ובליווי של חוקרי מקצוע בינלאומיים מהשורה הראשונה, עלה כי החשוד ושותפיו ביצעו עבירות של "הנדסה חברתית" (SOCIAL ENGINEERING).

במסגרת החקירה בוצע חיפוש בביתו של החשוד המרכזי שם התגלו מאות חותמות ומסמכים מזוייפים הקשורים לעוקץ, במקביל נעצרו עוד ארבעה בני משפחה של החשוד המרכזי.

על פי החשד, במהלך השנים 2015 - 2017 נטל סופר חלק מרכזי בפעילותו של ארגון פשיעה שהונה חברות אוסטריות והוציא מהן במרמה סכומים אסטרונומיים. על פי דפוס הפעולה, המכונה "הונאת מנכ"ל" או "הונאת נשיא".

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

באותה תקופה פנו אלמונים מארגון הפשיעה של סופר בדוא"ל לעובדי מחלקת הנהלת החשבונות של 18 חברות אוסטריות, התחזו למנכ"ל או לאנשים מטעמו והנחו את העובדים להעביר לחשבונם, סכומי כסף גדולים לשם מימון עסקי.

בנוסף הם הנחו את העובדים לשמור על 'שקט תעשייתי' ומידור של גורמים אחרים בחברה. כך הצליחו לשכנע חמש חברות להעביר לידיהם כספים, באמצעות חברות קש שהקימו לשם כך. בארבעה מן המקרים הצליחו החברות להשיב לידיהן את הכספים שהועברו, ואולם במקרה אחד, הכסף לא חזר, והם איבדו סכום עצום של 54 מיליון אירו.

הונאת "הנדסה חברתית" היא שיטת בינלאומית אשר התפתחה ותפסה תאוצה בשנים האחרונות. הונאה זו, לה מספר דרכי פעולה מבוססת על פשיעה דרך רשת האינטרנט, שבמהלכה העבריין מנצל אדם אחר במטרה לגרום לו להיענות לבקשותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר