"מנסים לסחוט אותו"

עימות חדש בב"ב: העירייה נגד בית הכנסת של מנחם כרמל

כוונתו של איש העסקים מנחם כרמל, מעסקני 'הפלג', להקים בית כנסת סמוך לדירות חדשות שבנה בבני ברק, נתקלה במכשולים מכוונים שלדבריו העירייה הציבה • כל הפרטים - ותיעוד נרחב (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
התקהלות אנשי 'הפלג' (באדיבות המצלם)

חודשים ספורים לאחר שעיריית בני ברק חזרה בה מהריסת בית כנסת לא חוקי של 'הפלג' בשכונת קרית הרצוג בעיר, פרץ היום (רביעי) עימות חדש בין פעילי הפלג לפקחי העירייה והמשטרה.

מהפרטים שהגיעו לידי 'כיכר השבת' עולה, כי מדובר בבניין שבנה איש העסקים מנחם כרמל, מבכירי עסקני 'הפלג', ברחוב מכבים 59 בשכונת פרדס כץ בבני ברק, בצמוד לפרויקט שלו עם 250 יחידות דיור הממתינות לאכלוס.

לדבריו, העירייה מעכבת את מתן 'טופס 4' המתחייב לפני כל כניסת דיירים לבית חדש, ומתנכלת לבית הכנסת שנבנה באופן חוקי ובאישור ראש העיר הקודם חנוך זייברט - כמבנה ציבור עבור יחידות הדיור.

הרס היציקה לביכנ"ס דרכי שמואל; המאבק הקודם

לטענת כרמל, ישנם ברשותו כל האישורים הדרושים, זאת בניגוד לבית הכנסת דרכי שמואל שעליו ניטש המאבק הקודם, שגם גבאיו הודו כי אין אישור וכי בנו אותו לדבריהם בלית ברירה.

הבוקר הונפק צו הפסקת עבודה לבית הכנסת החדש, ופקחי העירייה הגיעו על מנת להרוס את מה שכבר הספיק להיבנות.

לפי מקורבי כרמל, עיריית בני ברק לא חותמת על 'טופס 4' ליחידות הדיור שבנה, רק כדי לנסות לסחוט אותו וללחוץ עליו לוותר על בית הכנסת ולאפשר לה להקצות את השטח לאברכי השכונה הסמוכה.

הצו העירוני להפסקת העבודות

ב'פלג' פרסמו מוקדם יותר היום הודעה לפעיליהם, בה נאמר: "ציבור בני התורה בבני ברק נוהר כעת לרחוב המכבים 59 פרדס כץ/קרית הרצוג בני ברק, עקב ניסיונם השפל של פקחי עיריית בני ברק בשליחות דוד פינקל ורובינשטיין לפנות את בית הכנסת שנבנה בדמים מרובים על ידי הרב מנחם כרמל שליט"א. פרטים נוספים בהמשך. כל בני התורה מתבקשים להגיע למקום".

ואכן עשרות מבני "הפלג הירושלמי" מיהרו בשעות אחר הצהרים והערב להגיע לאתר בניית בית הכנסת, כשחלקם התעמתו מילולית עם הפקחים.

בסופו של דבר, הפקחים עזבו את המקום, ויתכן כי העימות יתחדש בימים הקרובים.

מעיריית בני ברק טרם נמסרה תגובה, במענה לפניית 'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר