דרמה במערכת הפוליטית

כתב אישום נגד בנימין נתניהו: שוחד, מרמה והפרת אמונים

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט הודיע כי החליט להגיש כתב אישום - בכפוף לשימוע - נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים • נתניהו, בקרב חייו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (צילום: נעם ראבקון פנטון / Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט הודיע לפני דקות אחדות (חמישי) כי החליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. כתב האישום יוגש - בכפוף לשימוע שייערך לנתניהו - ככל הנראה רק בעוד כשנה, ב-2020.

בתוך כך, היועמ"ש גם הכריע כי חומרי החקירה לא יועברו לפני הבחירות לפרקליטיו של נתניהו, שמעוניינים בהם כדי להתכונן לשימוע.

החלטות היועמ"ש

'תיק 1000', המתנות מארנון מילצ'ן: בנימין נתניהו יואשם בהפרת אמונים.

'תיק 2000', השיחות עם מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס: בנימין נתניהו יואשם בהפרת אמונים.

'תיק 4000' (בזק-וואלה): בנימין נתניהו יואשם בעבירה החמורה מבין כולן - שוחד.

ראש הממשלה יוצא כעת לקרב חייו, שכן החלטת היועמ"ש יכולה להשפיע על תוצאות הבחירות ובטח על הניסיון של נתניהו להקים ממשלה - לאחר הבחירות.

נתניהו טען אמש: "להאשים בשוחד על שתיים וחצי כתבות באינטרנט זה צעד אבסורדי שאין לו תקדים בתולדות המשפט. מגדל הקלפים הזה יקרוס בקרוב".

שעות לפני פרסום ההחלטות, מפלגתו של נתניהו, הליכוד, הצטרפה לעתירה לבג"ץ בדרישה לאסור את פרסום ההחלטות בטענה, כי מדובר בהתערבות בבחירות: "המדובר במקרה חסר תקדים מאז קום המדינה, שבו תימסר 'החלטה' מסוג זה כנגד ראש ממשלה מכהן, והזהירות הנדרשת והמתבקשת גדולה לעין שיעור בכל הנוגע למניעת התערבות במערכת הבחירות".

עתירה זו נדחתה כזכור על הסף בידי שלושת שופטי בית המשפט העליון.

מהליכוד נמסר בתגובה להחלטת היועמ"ש: "איש לא מופתע מהודעת היועץ שהגיעה אחרי שלוש שנים של מכבש לחצים אדיר שהופעל עליו על ידי התקשורת, השמאל והפקידות המשפטית כדי שיגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום בכל מחיר – גם כשאין כלום. העיקר שזה יהיה לפני הבחירות".

"מדובר ברדיפה פוליטית. מסע הצייד נגד ראש הממשלה התחיל בניסיון להדביק לו ארבעה תיקי שוחד. כבר עכשיו, עוד לפני השימוע, שלושה מהם קרסו. גם שאר הטענות יקרסו כמו מגדל קלפים כשראש הממשלה יתעמת עם עדי המדינה, יביא עשרות עדים שבאופן תמוה לא נחקרו ויציג את המסמכים והפרוטוקולים שמוכיחים שכל פעולותיו והחלטותיו של ראש הממשלה נעשו כדין".

"פרסום חד צדדי של הודעת היועץ כחודש בלבד לפני הבחירות, מבלי שניתנת לראש הממשלה הזדמנות להפריך את האשמות השווא הללו, היא התערבות בוטה וחסרת תקדים בבחירות. מטרתה אחת: הפלת ממשלת הימין בראשות נתניהו והעלאת ממשלת שמאל בראשות לפיד-גנץ. אסור לתת לזה לקרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר