המהומות בגבול

האו"ם: ייתכן שצה"ל ביצע פשעי מלחמה

וועדת חקירה מטעם האו"ם קבעה כי חיילי צה"ל ירו במכוון לעבר מתפרעים בגבול רצועת עזה. שר החוץ בתגובה כינה את המועצה לזכויות אדם בשם "תאטרון האבסורד" (מדיני)

התפרעויות בגבול עזה (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)

וועדת חקירה מיוחדת שהעבירה היום (חמישי) את ממצאי חקירתה לידי מועצת זכויות האדם של האו"ם קובעת כי ייתכן וישראל ביצעה פשעי מלחמה.

על פי הדו"ח, שבחן את תגובת צה"ל להתפרעויות האלימות של הפלסטינים בגבול רצועת עזה, "חיילי צה"ל ירו במכוון על אזרחים וייתכן שביצעו פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות".

"כוחות הביטחון הישראליים הרגו ופגעו במפגינים פלסטינים שלא היוו סיכון מיידי, או שלא לקחו חלק באופן ישיר בפעולות איבה כשנורו", נכתב בדו"ח. לטענת מחבריו, החיילים ירו במכוון לעבר עיתונאים.

"ישראל עשתה שימוש מופרז בכוח קטלני, שהפר את זכותם של מפגינים לחופש ביטוי, אסיפה חופשית והתאגדות. ישראל הפרה גם את זכותם של ילדים כשהשתמשה נגדם בכוח קטלני למרות שלא היוו סכנת חיים. כוחות הביטחון הפרו את הדין ההומניטרי הבינלאומי כשירו בפראמדיקים, עיתונאים וילדים, שמעמדם מוגן".

בתגובה מסר שר החוץ ישראל כץ, "תאטרון האבסורד של המועצה לזכויות אדם הפיק עוד דו"ח עוין, שקרי ומוטה נגד מדינת ישראל. מדובר בדו"ח שמתבסס על מידע מסולף שבו כלל לא נבדקו העובדות ושכל מטרתו היא להכפיש את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ולפגוע בזכותה להגנה עצמית מפני טרור של ארגון רצחני.

"ישראל דוחה את הדוח על הסף. אף גורם לא יוכל לשלול מישראל את הזכות להגנה עצמית ואת החובה להגן על תושביה וגבולותיה מפני מתקפות אלימות", הוסיף השר כץ.

לדברי שר החוץ הזמני, "מי שדוחף את תושבי עזה לגדרות, כולל נשים וילדים, הוא ארגון החמאס, שמטרתו המוצהרת היא השמדת מדינת ישראל והוא הנושא באחריות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר