שפל חינוכי

כרטיסים חדשים: סמארטפון - כמו אושוויץ

אם לא די בסערות שחוללו עד עתה ובתגובות החריפות שהשמיעו רבנים, הפעם, כרטיסי ה'שומרים' הצליחו לעורר את זעמם של הורים חסידיים וגם של ניצולי שואה (חדשות, חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הכרטיס החדש שהופץ (צילום: באדיבות המצלם, YAFFED)

הורים חסידיים וניצולי שואה זועמים, לאחר שהופצו כרטיסי 'שומרים' שעליהם איור המשווה בין סמארטפונים לבין אושוויץ.

הכרטיסים, שאותם מפיצים פעילים קיצוניים וילדים כתעמולה נגד האינטרנט והסמארטפונים, כבר חוללו עד עתה לא מעט סערות: הם גררו תגובות חריפות מצד רבנים ואנשי חינוך בשל האופי המזלזל של האיורים והקריקטורות שעליהם, ואף הביאו לא פעם לעימותים של ממש.

כעת, מסתבר כי המוציאים לאור העומדים מאחורי ה'שומרים קארדס' (כרטיסי השומרים, י"ב) הגיעו לשפל חדש וחסר רגישות, שהביא לזעם רב בקרב הורים חסידיים ואף ניצולי שואה.

המדובר בכרטיסים שחולקו לילדים בבורו פארק, ועליהם מודפס איור שבו נצפית חנות לממכר סמארטפונים, עם שלט בדמות השלט 'ארבייט מאכט פריי' (העבודה משחררת) המוכר ממחנה ההשמדה אושוויץ, אלא שכאן נעשה משחק מילים: 'סמארטפון מאכט פריי', שמשמעותו באידיש - 'סמאטרפון מחלן'.

הורים חסידיים בבורו פארק זועמים על השימוש הציני בשואה, שימוש שפגע גם בניצולי שואה שחלקם חיים בקהילות החרדיות ונתקלים בתעמולה זו. הורה אחד סיפר כי בנו הביא את הכרטיס הביתה לאחר שקיבל אותו כמתנה מהמחנך שלו בתלמוד התורה.

ל'כיכר השבת' נודע עוד כי 'אגודת השומרים' האחראית על הנפקת הכרטיסים, השיקה בתקופה האחרונה 100 דוגמאות חדשות של כרטיסים, והדפיסה 50,000 עותקים מכל דוגמה. את המימון משיגה האגודה מהתרמות בקרב חוגים חרדיים קיצוניים.

יוזכר כי כפי שנחשף ב'כיכר השבת', ראשי ישיבת 'בית מדרש גבוה' המפורסמת בלייקווד גינו החודש את הכרטיסים. במכתב שפרסמו, נכתב:

"במענה לשאלתך על הכרטיסים מהארגון השומרים: ארגון השומרים, אשר לקח את המשימה ללמד צעירי עירנו את גודל סכנת הטכנולוגיה התקשורתית, יישר כוחם וחילם, והוא עניין נחוץ עד למאוד;

"ואמנם, לצערנו הכרטיסים נוסחו שלא לרוחנו, ולא נוכל להסכים בשום אופן על נוסח ורוח הדברים", קובעים ארבעת הרבנים, וחותמים את שמותיהם בתחתית המכתב.

מכתב רבני 'בית מדרש גבוה' בלייקווד (צילום: Kol HaOlam)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר