כסף "סופרים" במדרגות

למרות החוק: הישראלים עדיין מעדיפים מזומן

ניסיון מדינת ישראל "לחנך" את אזרחיה, להשתמש בכרטיסי אשראי ולזנוח את הכסף המזומן - לא צולח, למרות החוק שמגביל מזומנים, רובם עדיין מעדיפים לשלם במזומן (חדשות)

כסף מזומן (צילום: shutterstock)

כאן לא שוודיה: לאחר שבתחילת שנת 2019 נכנס לתוקפו החוק שמגביל את השימוש במזומן, באופן טבעי, השימוש בכרטיסי אשראי היה אמור לגבור, אך זה לא קרה, ונראה כי הישראלים מעדיפים להחזיק מוזמנים, מאשר להסתמך על כרטיס פלסטיק.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה סקרה בשלושת החודשים האחרונים, ולפי הנתונים בדו"ח יש רק 0.4% עליה בשימוש בכרטיסי אשראי, לקניות שוטפות של משק בית, כגון: אוכל, שתיה, ביגוד הנעלה וכו'.

בשביל ההשוואה, הלמ"ס בדק גם את השלושה חודשים הקודמים – מאוגוסט עד אוקטובר, וגילה כי היקף הקניות בכרטיסי אשראי עלה בשיעור של 5.8%, הרבה יותר מאז שיצא החוק, שאז כזכור, היקף הקניה עלה רק ב-0.4%.

כזכור, החוק שנכנס לתוקפו בחודש ינואר השנה, מגביל את השימוש בכסף מזומן, והוא אמור לשנות את הרגלי הצריכה, שהאזרחים כבר לא ישתמשו יותר במזומן, לעת עתה, נראה שהציבור לא תפס את הפואנטה, וממשיך בהרגליו הישנים

יצויין, כי נכון להיום, ברוב המדינות המתקדמות בעולם, השימוש במזומן הוא פאסה, למשל, במדינות סקנדינביה אחוזים בודדים עדיין מתעקשים להשתמש במזומן, אך, רוב האזרחים משתמשים או בכרטיסי אשראי, או באפליקציות כסף ייעודיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר