בגלל הילד

האמא החרדית תפצה את האבא המוסלמי

אישה שהתגרשה ממוסלמי, חזרה בתשובה והפכה לחרדית, שינתה את שמו של בנה ומנעה ממנו לפגוש את אביו. בית המשפט חייב אותה לפצות אותו ברבע מיליון שקלים (משפט)

בית משפט (צילום: שאטרסטוק)

אישה חרדית שמנעה מבנה לפגוש את אביו המוסלמי, תפצה אותו בסכום עתק של 250,000 שקלים - כך קבע בית המשפט לענייני משפחה בעיר תל אביב.

תחילת הסיפור, כמו במקרי התבוללות רבים, במפגש בין הנערה היהודייה והגבר המוסלמי, שהוביל לנישואי תערובת ולהולדת הילד, הנחשב על פי ההלכה ליהודי.

שנה לאחר שנישאו, החליטה האם להתגרש. היא חזרה בתשובה, הפכה לחרדית, החליפה לבנה שם ומנעה ממנו לפגוש את אביו המוסלמי, שהחליט בתגובה לפנות לבית המשפט.

את התביעה הגיש כבר לפני 5 שנים, בדרישה לפיצוי על סך 450,000 ש"ח, בגין הנזק שגרמה לו האמא בכך שמנעה ממנו להיפגש עם בנו.

על פי הדיווח באתר פסקדין, האם טענה מנגד כי האב אדם אלים, ששיקר לה שהוא יהודי ולא גילה לה שהוא אזרח ירדן ושוהה בלתי חוקי, וכאשר הוא גורש מישראל על ידי הרשויות - היא זו שנאלצה לטפל בילד לבדה במשך שלוש שנים, ולכן אין להאשים אותה בניתוק.

האם טענה עוד כי כשהילד היה בן ארבע, התקיימו מספר מפגשים טראומתיים בינו לאביו, שגרמו לילד מצוקה רגשית קשה. לכן, טענה כי הנתק הוא תוצאה של נסיבות חיים קשות לרבות העובדה שכיום הילד גדל ביישוב דתי ואילו אביו מוסלמי.

אך השופטת איריס ארבל-אסל לא קיבלה את טענות האם וקבעה כי "האם פעלה בזדון למחוק את האב מחייה ומחיי הקטין, על רקע הבדלי הדתות ביניהם ורצונה להסתיר את עברה כמי שנישאה למוסלמי, מעיני הקהילה הדתית אליה בחרה להשתייך".

השופטת טענה כי נראה שמלכתחילה נהנה הילד לפגוש את אביו, והוסיפה כי לא נמצאו ראיות התומכות בטענה לאלימות מצידו של האבא המוסלמי.

"אין ולא יכול להיות ספק כי המצב הקיים, בו הקטין מבוצר בעמדתו ומביע סרבנות קשה לכל קשר עם האב, הוא תוצאה של התנהלות האם, אשר גרמה במו ידיה ומתוך רצון וכוונה מלאים, לנתק בין האב לבין הקטין", כתבה השופטת לבסוף.

לפיכך, נקבע כי האימא הסבה נזק משמעותי לאבי הילד, ולכן עליה לפצות אותו כאמור, בסכום כספי של 250,000 ש"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר