לקראת פרסום

העתירה נדחתה; הכרעות היועמ"ש יפורסמו

עתירת מפלגת הליכוד למנוע את פרסום החלטות היועץ המשפטי בנוגע לחקירות נתניהו נדחתה בנימוק כי היא הוגשה ברגע האחרון. הליכוד: חבל שבג"צ לא הקשיב לבג"צ (משפט)

בית המשפט העליון (צילום: פלאש 90)

עתירת מפלגת הליכוד שהוגשה היום (חמישי) נגד פרסום הכרעות היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לחקירות בנימין נתניהו - נדחתה על ידי בית המשפט העליון.

השופטים מני מזוז, נועם סולברג ואלכס שטיין הסבירו כי ניתן היה לדון בעתירה, לולא הוגשה רק ברגע האחרון, שכן היום צפוי אביחי מנדלבליט לפרסם את הכרעתו.

השופטים כתבו כי "ברגיל, אפשר שהיה מקום לדון בשאלת זכות עמידתה של תנועת הליכוד בנדון דידן, זיקתה לאינטרס הנפגע ולסעד המבוקש, רבה יותר לכאורה מזו של העותרים דנן. אולם בנסיבות העניין, דין הבקשה להידחות, לנוכח השיהוי הכבד בהגשתה.

"כזכור, עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה ולפיה אין מניעה לקבל החלטה עקרונית ביחס לתיקי החקירה של ראש הממשלה עוד לפני הבחירות, פורסמה ברבים בתחילת פברואר", מזכירים השופטים.

מהליכוד נמסר בתגובה כי "מצער שבג"צ לא מנע מהשמאל התערבות בוטה בבחירות. בג"צ עצמו קבע בזמנו, בעניינו של צחי הנגבי, שיש להימנע מפרסום החלטות יועמ"ש בתקופת בחירות ומתח ביקורת על היועץ המשפטי דאז שעשה זאת. חבל שבג"צ לא הקשיב לבג"צ".

בעתירה הליכוד נטען כי "ייתכן וכתוצאה מפרסום החלטת היועץ תקבלנה מפלגות שהינן חלק מגוש הימין התומך בראש הממשלה פחות מושבים בכנסת וזאת על אף שהחלטה זו עשויה להתהפך ב-180 מעלות כתוצאה מהשימוע שיתקיים רק לאחר הבחירות, אך יהיה זה מאוחר מדי עבור המפלגות שאיבדו ייצוג בכנסת ואו תפקידים בממשלה שתקום, כתוצאה ישירה מהפרסום הזה".

"המדובר במקרה חסר תקדים מאז קום המדינה, שבו תימסר "החלטה" מסוג זה כנגד ראש ממשלה מכהן והזהירות הנדרשת והמתבקשת גדולה לעין שיעור בכל הנוגע למניעת התערבות במערכת הבחירות", נכתב עוד בעתירה, שכאמור נדחתה על ידי השופטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר