האזינו ללהיט האמריקאי

הפודקסט התורני הפופולרי ביותר בארה"ב

הרב הראשי הגר"ד לאו ואשת התקשורת סיון רהב מאיר מספרים בראיון לרב בנימין גולדשמידט, על שיעורי התורה, קירוב רחוקים וסינון דברי תורה בשיעורים • האזינו (אקטואלי)

הגאון הרב דוד לאו (צילום: כיכר השבת)

הרב בנימין גולדשמידט מחשובי רבני מנהטן, עורך שיחה מרתקת בתוכנית "הדליינס" עם הרב הראשי, הגאון הרב דוד לאו ואת אשת התקשורת סיון רהב מאיר.

האזינו:

את אשת התקשורת, סיון רהב מאיר, הרב בנימין גולדשמידט שאל מה גרם לה לחזור בתשובה - האם זו הייתה החלטה רגשית או אינטלקטואלית? האם היא חושבת כיצד שיעורי התורה שלה יישמעו למי שאינו שומר מצוות והאם היא "עורכת" את שיעוריה ומוציאה דברים שקשה לאדם שלא שומרי תורה ומצוות ב-2019, כדוגמת מחיית כל עמלק, כולל ילדים ונשים.

הרב בנימין גולדשמידט

עם הרב לאו הוא משוחח על הלכות קירוב רחוקים: מה ללמד את מי שפוסע פסיעות ראשונות ביהדות? מה עדיף ללמד ילדים אם צריך לבחור בין תפילה למנהגים? איך ללמד טהרת המשפחה לזוג שלא מתעניין בכך? מה רב קהילה צריך לעשות כשהוא פוגש חבר בקהילה יוצא ממכונית ומדבר בפלאפון בשבת, להתעלם או לאחל לו 'גוט שעבס'?

האם רבנים צריכים להגיב למתרחש בפוליטיקה המקומית? האם לחוות דעת מי מהפוליטיקאים עדיף לישראל? האם לאפשר ליהודי לומר קדיש בבית הקברות כשאין מנין? האם להעיר ליהודי שלא הגיע לבית כנסת שנים שהוא מניח תפילין בצורה לא נכונה כשיש סיכוי שהוא ייעלב?

הרב דוד לאו (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בקהילה מעורבת - למי רב קהילה מחויב יותר - לחזק את הקרובים או לקרב רחוקים? והאם הרב לאו מרגיש שהוא קודם כל רב של הציבור החילוני או הדתי בישראל?

הרב בנימין גולשמידט מתעמת עם הרב דובי שיינער, רבה של קהילת ההיפסטרים "סוהו סינגוג", האם לא הלכנו רחוק מדי לשם קירוב? באיזה שלב אנחנו אומרים שזה יותר מדי רדוד? האם מסיבות עם DJ, סטנדאפיסטים (שבדיחותיהם לא תמיד מתאימים בלשון המעטה) ועוד כהנה שנהוג היום בהרבה מארגוני הקירוב הן דבר בעייתי או כיוון שזה מביא אנשים לפגוש יהודים ולמנוע התבוללות זה אכן בסדר?

הגאון הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל החל מדקה 13:00.
סיוון רהב מאיר מדקה 47:00.
הרב דב שיינר בדקה 1:22:00

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר