"שמאלנים בוגדים"

ביטול כתב אישום: אכיפה בררנית נגד ימנים

כתב אישום נגד תולה שלט "שמאלנים בוגדים" בוטל, לאחר שהוכיח כי עיריית ירושלים לא נקטה בצעדים דומים נגד תולי שלטים לא חוקיים, בעלי מסרים פוליטיים משמאל (אקטואליה)

פקח מסיר את השלט המדובר (צילום: עיריית ירושלים)

בית משפט השלום בירושלים ביטל הבוקר (ראשון) כתב אישום שהוגש כנגד ראובן חכם, תושב ירושלים, שתלה במרפסת ביתו שלט עליו נכתב "שמאלנים בוגדים".

תחילת הסיפור בדו"ח שקיבל בגין תליית השלט, בצורה לא חוקית. חכם ביקש להישפט בגין הדו"ח ובבית המשפט טען כי מדובר באכיפה בררנית, לאחר שהציג תיעוד שלטים נוספים ברחבי העיר, נגדם לא נקטה העירייה צעדים דומים.

לטענת חכם, חבר מועצת העיר ירושלים אז, איתי גוטלר, פרסם את הסרטון בו נראה פקח מסיר את השלט, לצד כיתוב כי הוא פנה ליועץ המשפטי ולתובע העירוני לפעול בנושא, שכן "אין בירושלים מקום להסתה נגד האחר".

לכן, טוען חכם כי הסיבה להסרת השלט הוא ניסיון לסתימת פיות והטענה כי הוסר בגין עבירה על חוק העזר העירוני, הינה הסוואה.

בתום דיון משפטי, קיבל בית המשפט את טענותיו של חכם, אותו ייצג עורך הדין איתמר בן גביר, והשופטת סיגל אלבו קבעה כי כתב האישום בוטל בשל היותי עומד "בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית", וכי העיריה אכן נקטה במדיניות הפלייתית כנגד חכם.

עורך דין איתמר בן גביר אומר בתגובה לפסק הדין כי "אני מרוצה שבית המשפט מקבל היום את טענותיי, ולמעשה אומר בצורה מפורשת כי עיריית ירושלים הפלתה בין אנשי ימין לאנשי שמאל. כאשר התובע העירוני סוגר תיקים של אנשי שמאל, בשל התערבות פוליטית של חברי מועצת העיר, הוא מנהל מול הלקוח שלי מדיניות של 'יקוב הדין את ההר'".

באשר לתוכן השלט שנתלה אומר בן גביר כי "אני לא חושב שכל השמאלנים הם בוגדים, אולם אכן יש בשמאל ניצני בגידה, ויתרה מזאת אני סבור שחופש הביטוי מאפשר להגיד את הדברים האלו. ידע התובע העירוני כי לא תהיה כאן אפלייה ומדיניות של איפה ואיפה; אם אנשי השמאל יכולים לדבר בשם חופש הביטוי, אזי ודאי שזכות זו שמורה גם לאנשי ימין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר