"מסמאים את הציבור"

ח"כ רועי פולקמן: 'כולנו' לא עצרה חוקים שחשובים לחרדים

הטרגדיה בפטירת אמו ע"ה; הסקרים הלא מחמיאים; הטענות שסיעתו מנעה את חוקי הגיוס והכותל; התמיכה בבג"צ והחברים בסיעות החרדיות • יו"ר סיעת 'כולנו' ח"כ רועי פולקמן באולפן 'כיכר' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

יו"ר סיעת 'כולנו' ח"כ רועי פולקמן עובר בימים אלו תקופה קשה, שבועות ספורים לאחר פטירת אמו בטרגדיה נוראית ביציאה ממטה 'כולנו', הוא נאלץ לחזור מהרה לשגרה ולהתעסק בקמפיין הבחירות לכנסת ה-21.

בראיון באולפן 'כיכר השבת' הוא מדבר על הטרגדיה בפטירת אמו, הסקרים הלא מחמיאים, הטענות שסיעתו מנעה את חוקי הגיוס והכותל,התמיכה בבג"צ והחברים בסיעות החרדיות.

כותרות הראיון עם ח"כ רועי פולקמן

האבל: "זה באמת דיסוננס מטורף הימים האלה בעיני הדברים בין התאונה לבין הקמפיין זה גם קצת עוזר להיות בטירוף של היום יום בשביל לשכוח מהצרה וגם בסוף היא נהרגה כשהיא באה לעזור לנו במהלך הציבורי אז אני קצת מרגיש שזה הצוואה שלי, אבל זה לא פשוט. אני יצטרך קצת זמן לעצמי אחרי הקמפיין".

הסקרים: "בסוף השבוע האחרון ראו שהתחזקנו, אכן היו סקרים לא מחמיאים אבל גם בתקופה הזאתי במערכת הבחירות הקודמות כולנו עמדה בסביבות השישה מנדטים, וסיימנו עשרה. כמו מפלגות אחרות שהן מפלגות קטנות, יש קבוצות שהן לא נדגמות, הסקרים יודעים לדגום את הסך הכל הכללי.

"יש אצלנו מצביעים חברתיים מכל מיני קבוצות והם לא נדגמים כרגע. מצד שני, הבחירות היו מאוד מקוטבות בשיח ביבי או לא ביבי ואנחנו לא במשחק הזה, אנחנו באנו להרים דגל שנקרא ימין חברתי, ולכן קצת נחלשנו".

חוק הגיוס: "מנסים לסמא את עיני הציבור. אין שום קשר בין התגברות לבין הגיוס. נתניהו לא הסכים ולא יסכים להתגברות כזאת של 61, בין השאר בגלל הגיוס. אפשר היה לטפל בחוק הגיוס המתוקן אפשר להגיע להסכמות זה מעולם לא עמד על הפרק זה שיטה, גם במפלגות החרדיות להגיד כאילו זה בג"צ כי נוח לפוליטיקאים לברוח מאחריות ונוח להאשים מישהו.

"אז לפעמים מאשימים את השמאל ולפעמים מאשימים את בג"ץ. אתה רוצה לטפל בגיוס? תאמין לי, שים את כולנו את אורי מקלב, את דרעי ואת נתניהו בחדר למשך שעתיים, אנחנו פותרים את הכל. אין שום קשר לבג"צ. זה הכל ספינים".

חוק הכותל: "החוכמה בפוליטיקה, בטח בנושאים של דת ומדינה, זהיא לא לספר מה לא עשית. תראה, היה לפנינו שר אוצר, יאיר לפיד, שכל היום מספר מה לא הספיק לעשות. אנחנו מסיימים קדנציה של עשיה, עם רפורמות בבנקים, בדיור ובמזון. אז גם בדברים האלה, תראה, אני מאוד מעריך את השר דרעי אבל בסוף החכמה היא לא להגיד מה לא עשיתי.

"אני יו"ר הסיעה, אני לא מכיר שום תקיעה של חוק הכותל אני יודע שהיו גורמים בליכוד שביקשו מתווה מאוזן יותר ואנחנו אמרנו שאנחנו מחויבים לסטטוס קוו אנחנו שותפים אנחנו בעיקר אנשים של רפורמות ושל פשרות. אני לא מכיר שום דבר שכולנו עשתה עם חוק הכותל וחד משמעית מי שהוביל את המתווים האלה זה הליכוד".

תמיכה בנתניהו: "אמרנו את זה חד משמעית. אנחנו שייכים למחנה הלאומי ואנחנו חושבים שאם יהיה כתב אישום אחרי שימוע, תהיה נבצרות של ראש הממשלה. אני מאוד מעריך את ראש הממשלה אבל בישראל לא בוחרים ראש ממשלה אלא מפלגות ולכן זה לא הפיכה בשלטון".

עוצמה יהודית: "אנחנו נגד קיצוניות, אנחנו ימין שפוי. אני לא פוסל אנשים וגם בכנסת האחרונה היו גורמים קיצוניים. אני מאמין בדרך הרמב"ם, דרך האמצע".

בני גנץ: "אני לא יודע מה הם, כי יש לי שם חברים כמו יועז הנדל, ומצד שני יש שם אנשי שמאל. מה העמדות שלהם אני לא יודע. אני לא חושב שיש לו דרך להרכיב קואליציה, אנחנו שותפים של הליכוד, ולי חסר שאין לבני גנץ ניסיון פוליטי ולכן השותפות הטבעית שלנו היא עם גוש הימין".

הקשר עם החרדים: "הח"כים הטובים ביותר שיש בכנסת - הם במפלגות החרדיות, יש שם באמת אנשים באני מעריך הערכה אדירה ומאמין בכנות שלהם ולכן חברים כמו אשר, מקלב, גפני ואיציק כהן שאין לתאר כמה אני אוהב את הבן אדם הזה ומעריך אותו, ויש כמובן גם את מלכיאלי ונוספים, ובסוף אתה בא לכנסת בשביל לעבוד, ואתה עובד עם מי שבא לעבוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר