הפרקליט מתגונן

שי ניצן דוחה את דברי נתניהו: 'אין שחר לטענותיו'

לאחר שעמד במרכז הביקורת של נתניהו בגין פרסום ההחלטה להעמידו לדין בכפוף לשימוע עוד טרם הבחירות, מגיב פרקליט המדינה כי אין כל שחר לרמיזות שפעל ממניעים פוליטיים (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
שי ניצן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"האם זה מקרה ששי ניצן פעל באופן שערורייתי נגד אנשי ימין?", תמה כזכור ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר פרסום הכרעת היועץ המשפטי לממשלה להעמידו לדין בכפוף לשימוע. היום (ראשון), מגיב פרקליט המדינה שי ניצן להאשמות.

בפתח דבריו באוניברסיטת חיפה הבהיר תחילה ניצן, כי הכרעתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט אינה סופית, וכי "מדובר בהחלטת ביניים. ההחלטה הסופית תתקבל רק לאחר שראש הממשלה ישמיע, אם ירצה בכך, את טענותיו בפני היועץ המשפטי והפרקליטות". ניצן הבהיר, כי טענותיו של נתניהו בשימוע, יישקלו.

בתשובה לטענות על מועד הפרסום, בתקופת הבחירות, אמר ניצן, "פעלנו על פי מדיניות המנחה אותנו, ולפיה אם תיק מבשיל להכרעה אין מקום להמתין עם פרסום הכרעה רק בגלל בחירות קרבות. זכות הציבור לדעת ועקרונות משפט נוספים מחייבים לפעול בדרך זו".

"לוח הזמנים לטיפול הפרקליטות והיועץ המשפטי נקבע זמן רב לפני שהוחלט להקדים את הבחירות", הדגיש. "הדיונים בפרקליטות הסתיימו לפני שנקבעה ההחלטה להקדים את הבחירות".

נאומו של נתניהו, לאחר הודעת היועמ"ש (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי. תמונה, חיים גולדברג)

"אין כל שחר לטענות אלה", המשיך פרקליט המדינה ושלל את הרמיזות של נתניהו כביכול עמדתו הנוקשה כלפיו התגבשה על רקע פוליטי בשל היותו איש ימין.

"במשך שנים התנהלו מול ביתו של היועמ"ש הפגנות, במסגרתן דרשו המפגינים, ובהם מנהיגים פוליטיים, כי היועץ ייתן החלטות בפרשות אלו. הוא לא הסכים לקבל החלטות עד שהחקירה הפכה כל אבן", התגונן ניצן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר