"פגיעה בצרכן"

ייקור מוצרי החלב: בג"ץ קבע, אתם תשלמו

מוצרי החלב בפיקוח יתייקרו לאחר חג הפסח - כך קבעו שופטי בג"ץ בעתירה שהגישה מחלבת תנובה נגד שר האוצר. בתגובה הודיע כחלון כי ייקל על ייבוא מוצרי חלב לארץ (כלכלה)

חלב (צילום: שאטרסטוק)

שופטי בג"ץ עוזי פוגלמן, מני מזוז ואלכס שטיין פרסמו היום (שני), את הכרעתם ולפיה יש לייקר את מחירי מוצרי החלב שבפיקוח בסכום של 3.4%, כפי המלצת וועדת המחירים, למרות התנגדותו של שר האוצר משה כחלון.

בהכרעתם התייחסו השופטים לחילוקי הדעות בין היועץ המשפטי לממשלה, הסבור כי יש מקום לאמץ את המלצת ועדת המחירים, לבין התנגדותו של כחלון לעמדה זו, וקבעו כי עמדת המדינה היא הקובעת.

"לא נעלמה מעינינו עמדתו של שר האוצר, שהסתייגה מהסכמת המדינה למתן צו מוחלט. עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה כפי שנמסרה לבית המשפט, היא עמדתה של המדינה... הכרעתנו אינה מבוססת אך על העובדה כי היועץ המשפטי לממשלה הסכים למתן צו מוחלט, אלא על הוראות הדין ועל אמות המידה להפעלת הביקורת השיפוטית".

עליית המחירים צפויה להתרחש בפועל לאחר חג הפסח, אך ההערכות הן כי מחירי מוצרי החלב יעלו במידה מתונה יותר, ולא באחוזים שאושרו היום על ידי השופטים.

שר האוצר משה כחלון, פרסם תגובה חריפה להחלטת בית המשפט: "פסיקת בג"ץ היא פגיעה ישירה בצרכן ובמשפחה הישראלית. היא נגועה בחוסר רגישות חברתית ובחוסר איזון מוחלט בין שיקולים של בצע כסף לבין טובת הציבור. הניסיון לפגוע בצרכן הישראלי, תוך ניצול כוח מונופוליסטי שרירותי ובצע כסף, שבר שיאים חדשים".

כחלון הוסיף כי יקל על ייבוא מוצרי חלב לישראל, על מנת להביא להוזלת המחירים. "כפי שנקבע בהחלטה, בסמכותי להפעיל צעדים אחרים על מנת לקבוע מדיניות שתגן על הצרכן הישראלי. החלטתי לפתוח בהליך של שימוע לצורך ביטול וצמצום מכסים.

"זוהי בדיוק הסמכות הנתונה לי על מנת להגדיל תחרות ולהגן על הצרכן. ידע כל אזרח בישראל שיש מי שמגן עליו. בשביל זה הגעתי למשרד האוצר. מה שלא עשו שיקולים של צדק חברתי והיגיון בריא, אעשה מתוקף תפקידי כשר האוצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר