איפה ואיפה

סמוטריץ' תקף את החרדים והתעלם מפרץ

הדיווח מפי גורם ב'דגל' על הצטרפות לגנץ, הזעיקה את הח"כ שכינה את הידיעה "מטרידה" ודרש מהמפלגות החרדיות להתנער, בזמן שיו"ר מפלגתו לא פסל הצטרפות לגנץ (פוליטי)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
סמוטריץ' (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הכותרת הראשית הבוקר (שלישי) בעיתון מעריב דיווחה מפי גורם ב'דגל התורה' כי הם לא פוסלים הצטרפות לממשלה בראשות בני גנץ, אם הוא יבטל את הסכם הרוטציה על ראשות הממשלה במחצית השנייה של הקדנציה ליאיר לפיד.

"מלכתחילה אין לנו בעיה עם גנץ, הבעיה שלנו היא עם לפיד. אם גנץ יודיע על ביטול הסכם הרוטציה עם לפיד, יש אפשרות לכניסה לממשלה בראשותו. אם יקבלו כמובן את הקווים שחשובים לנו" - צוטט גורם בדיווח בעיתון.

בתגובה כתב ח"כ בצלאל סמוטריץ', "הידיעה הזו הבוקר מטרידה מאוד ואני מצפה מהמפלגות החרדיות להתנער ממנה ולהצהיר כי לא ישבו בשום אופן בממשלת גנץ".

סמוטריץ' הוסיף בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, "גנץ זה שמאל ומי שישב שממשלתו לא יכול להגדיר את עצמו ימין. לא בשמירה על ארץ ישראל וההתיישבות ולא בזהות היהודית של מדינת ישראל. אנחנו לא נשב בממשלתו של גנץ בשום צורה. נקודה".

אך באותו הזמן שהוא תוקף את הציטוט בשם גורם חרדי עלום שם, התראיין יו"ר המפלגה, רפי פרץ ב'כאן רשת ב'', שם לא פסל את האפשרות להצטרף לממשלת גנץ.

בתגובה לשאלתי, הסביר סמוטריץ' מדוע לא תקף את העומד בראשות הרשימה לכנסת. לדבריו, רפי פרץ אמר יותר מפעם אחת שלא נשב בממשלה של גנץ, ואת ההתבטאות היום הסביר בכך ש"הוא נזהר בכבודו באופן אישי בגלל החברות ביניהם בשירות הצבאי, אבל מבהיר שהאישי לחוד והציבורי ופוליטי לחוד".

יצוין כי לא מדובר בראיון ראשון בו מצהיר פרץ כי הוא לא פוסל ישיבה עם גנץ בממשלה עתידית. בראיון לעיתון מקור ראשון אמר: "אני לא פוסל אותו".

"חשוב להדגיש שבאופן פשוט אני רואה את שותפותנו הטבעית והישרה עם הליכוד ונתניהו. זו העדיפות הראשונה שלנו, והייתי רוצה לראות אותנו יחד בהנהגת המדינה. ויש את בני גנץ שהיה הרמטכ"ל שלי, הייתי איתו מהיום שנכנס לתפקידו. אנחנו חברים בלב ובנפש. אני בוודאי לא פוסל אותו. אנחנו נחשוב ונדבר ונראה אם יש בינינו קווי מתאר מחברים, וכמו שאני מכיר אותו – יש", אמר.

(צילום וידאו: רפי פרלשטיין, ידיעות ירושלים. תמונה: נעם רקין פנטון / פלאש 90)

יצוין כי בהתייחסות לציטוט הבוקר מפי גורם בדגל התורה הבהיר סגן השר ליצמן: "אני אפילו לא חולם לשבת בקואליציה שיאיר לפיד חבר בה, לא אשב עם אדם שמחשיב אותי לעוכר ישראל ורואה בלימוד התורה שום דבר. רוטציה או לא, כל קואליציה שלפיד חבר בה אני לא אשב שם".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר בתגובה: "ש"ס נאמנה לערכים ומסורת ותודיע לאחר הבחירות על תמיכה בראש הממשלה נתניהו. לא ניתן יד להקים ממשלת לפיד- גנץ. מצפה מיהדות התורה להתנער מהכותרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר