הבהרה חריגה

גפני: "'דגל' הולכת עם ביבי; לא נשב עם לפיד ולא עם גנץ"

בעקבות הדיווחים על הצטרפות אפשרית של 'דגל התורה' לממשלה בראשות בני גנץ, מוציא ח"כ גפני סרטון הבהרה חריג: "כל האמירות האחרות, וכל הכותרות שיש בנושא זה - הם עורבא פרח" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גפני (צילום: פלאש 90)

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הוציא אחר הצהריים (שלישי) הודעה מיוחדת לפיה יהדות התורה תתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו בממשלה הבאה ולא במפלגת 'כחול לבן' של בני גנץ ויאיר לפיד.

הדברים נאמרו לאור הפרסומים הבוקר בעיתון 'מעריב', לפיהם בכיר ב'דגל' מבהיר כי קיימת היתכנות לתמיכה בבני גנץ לראשות הממשלה.

בהודעה שהוציא ח"כ גפני הוא הבהיר תחילה: "דגל התורה הולכת עם ביבי. כפי שאמרנו מתחילת הדרך אנחנו לא נשב עם לפיד ולא נתמוך בגנץ. כל אמירות אחרות בעניין הזה וכל הכותרות שיש בנושא הזה הם עורבא פרח. זה לא נכון".

גפני הוסיף והבהיר: "יחד עם זאת אנחנו לא רוצים להביא את החסרונות של לפיד שכאילו הוא לא טוב עם החרדים והדתיים. החסרונות שלו מתחילים שהוא היה שר אוצר גרוע עשה נזק לכלכה בישראל לא הטביע חותם על כלום".

לדברי גפני, "אם לפיד רוצה להיות שר החוץ אז מדיניות החוץ שהיא מצליחה, תיפגע. אנחנו סבורים שהוא לא ראוי לשלטון מאלף ואחד סיבות. הוא לא יכול להיות שר אוצר ולא שר חוץ".

בראיון ל'ערוץ הכנסת', אמר ח"כ אורי מקלב כי "אנחנו לא עסוקים בתרחישים כאלה ואחרים, בייחוד שאין להם שום סבירות ושום היתכנות. עינינו לא נתונה באחר, אלו ספקולציות של גורמים המעוניינים בכך - כולל גנץ ולפיד, המבקשים להראות מצג של היתכנות להרכבת ממשלה ולהחליש את גוש הימין, תוך כוונה ברור לנסות ולסכסך את גוש הימין".

לדברי מקלב, "אנחנו נמצאים בכל הישיבות הרשמיות ושאינן רשמיות, אין תוכנית כזו ואף לא פעם אחת לא עלתה תוכנית כזו, הרלוונטיות לדון בתרחיש שגנץ מפר את ההסכם עם לפיד היא אותה סבירות בה לפיד יכבד את הציבור החרדי, יפסיק לכפות עליהם מסורת אחרת ואורח חיים שונה ולהרבות קיטובים ומחלוקות בעם".

"מלכתחילה אין לנו בעיה עם גנץ, הבעיה שלנו היא עם לפיד", צוטט הבוקר בכיר ב'דגל התורה' בראיון לעיתון 'מעריב'. לדבריו, "אם גנץ יודיע על ביטול הסכם הרוטציה עם לפיד, יש אפשרות לכניסה לממשלה בראשותו. אם יקבלו כמובן את הקווים שחשובים לנו".

מוקדם יותר אמר סגן השר יעקב ליצמן: "אני אפילו לא חולם לשבת בקואליציה שיאיר לפיד חבר בה, לא אשב עם אדם שמחשיב אותי לעוכר ישראל ורואה בלימוד התורה שום דבר. רוטציה או לא, כל קואליציה שלפיד חבר בה אני לא אשב שם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר