בהמלצת השופט

פנחס עידן מתפטר מ'הליכוד': "אין לי כוח נפשי ופיזי"

פנחס עידן, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, ומ ששורין במקום ה-19 ברשימת הליכוד החליט הבוקר להישמע להמלצת השופט חנן מלצר, והגיש מכתב התפטרות (בחירות)

פנחס עידן (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

פנחס עידן, שהיה משובץ במקום ה-19 ברשימת הליכוד, הודיע הבוקר (רביעי) כי החליט להסיר את מועמדתו מהרשימה לכנסת. הסיבה להסרת מועמדתו, היא העובדה כי הוא עובד מדינה שנמצא ב-4 דרגות העליונות, ולפי החוק הוא היה חייב להתפטר ממקום עבודתו.

במכתב שכתב ל'וועדת הבחירות המרכזיות', הוא ציין כי הוא מקבל את הצעת הוועדה כפי שהועלתה בדיון, ומסיר את מועמדתו.

כזכור, אתמול בדיון שהיה בעניינו, עידן פרץ בבכי ואמר: "זה מצטייר ברמה הציבורית כאילו עשינו קומבינה וזה פוגע ברמה האישית", יו"ר הוועדה סיכם את הדיון אתמול והמליץ לעידן להסיר את מועמדתו, וחייב אותו להחליט עד היום ב-9 בבוקר, ועידן קיבל את ההמלצה. וכך כל מועמדי 'הליכוד' מהמקום ה-20 יוקדמו מקום אחד קדימה.

עידן, הוא יו"ר ועד עובדי נתב"ג, שהתמודד על 'נציג מחוז השפלה' ניצח, ועמד על מקום -19. הרקע לדיון על פסילתו, היא העבודה שהוא היה אמור להתפטר מתפקידו הציבורי ברשות שדות התעופה כדי להתמודד בכנסת, במקום זאת ב-6 בינואר הוא ביקש ממקום העסקתו שרק יורידו אותו בדרגה. מהדרגה ה-30 לדרגה הנמוכה יותר ה-26, והוא לא באמת התפטר מעבודתו

עמדת היועץ המשפטי מנדבליט, שהועברה לשופט מלצר, הייתה: " כי בשורה התחתונה, ככל שלא יינתן מענה לסימני השאלה המעשיים שהתגלו במתח הדרגות של מר עידן בתפקידו הנוכחי, ולמהות הורדתו בדרגה נראה כי קיים קושי באישור מועמדותו.

גם השופט מלצר לא הרגיש בנוח עם ההתחכמות של עידן, שביקש לרדת בדרגה בכדי שלא ייחשב "עובד מדינה בכיר", ואמר שיש לו תחושה של אי נוחות, ולכן הוא ממליץ למר עידן להתפטר מעצמו.

עידן, שהיה יו"ר רשות שדות התעופה במשך 32 שנה, טען להגנתו כי קיבל ייעוץ משפטי למהלך, ועשה את זה בתום לב, והוסיף כי אין לו כח נפשי ופיזי להתמודד, ולכן החליט הבוקר להניח את המפתחות, ולהתפטר מרשימת 'הליכוד' לכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר