מפסידים כסף

צינור הגז לאירופה מתעכב - בגלל האיטלקים

האיחוד האירופי מעוניין לממן בכ-6 מיליארד אירו את העברת צינור הגז, שיעבור מישראל, דרך קפריסין, יוון ואז יגיע לאיטליה, אלא שממשלת איטליה מונעת את אישור המהלך (חדשות)

אסדת גז בישראל (צילום: shutterstock)

העיתון 'לה סטאמפה' האיטלקי, מדווח הבוקר (רביעי), כי האיחוד האירופי מעוניין לממן בכ-6 מיליארד אירו, את העברת צינור הגז, שיעבור מישראל, דרך קפריסין, יוון ואז יגיע לאיטליה, אלא שממשלת איטליה מונעת את אישור המהלך.

הפרויקט, שיאפשר שינוע של 15-20 מיליארד ממ"ק של גז, מאסדות הגז של ישראל לאירופה, ובכך יאפשר לאירופאים, להסתמך פחות על רוסיה, שכיום היא הספקית העיקרית של אירופה.

המשנה לראש ממשלת איטליה, סאליביני, ביקר בדצמבר האחרון בישראל, והודיע כי הוא תומך בפרויקט הגז, שכבר אושר בממשלה הקודמת, טרם כניסתו.

אך כעת, סאליביני, שנחשב לידיד של מדינת ישראל הודיע שהוא מתנגד להעברת הצינור לעת עתה בעקבות ההתנגדות העצומה שיש באיטליה, מצד "תנועות הירוקים", ומצד השר לאיכות הסביבה האיטלקי שמביע התנגדות למהלך, אך שניהם הבטיחו שהם יעשו הערכה חדשה ויחליטו בזמן הקרוב.

גורמים אירופאים מעריכים, כי דגל ה"איכות הסביבה", שאיטלקים מנופפים בו, לא מדויק, ונראה שיש בתוך המדינה התנגדות פוליטית לצינור הגז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר