כחלון חושף שיניים

ביקורת עדתית: "גנץ ולפיד - מפלגת לבן-לבן"

ההימנעות של נציגי סיעת 'כולנו' בהצבעה על פסילת מועמדותם של מיכאל בן ארי, עוררה ביקורת מימין ומשמאל. לפיד, אחד התוקפים, ספג בחזרה: "גלגל ספייר של גנץ" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גנץ ולפיד (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

במהלך ההצבעות היום (רביעי) בוועדת הבחירות המרכזית האם לפסול את מועמדותם של מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, נציגי 'עוצמה יהודית', בחרו במפלגת 'כולנו' להעדר, ולא להשתתף בהצבעה.

בסופו של דבר, מועמדותם של השניים לא נפסלה, על חודו של קול, דבר שהביא למתקפה נגד 'כולנו', בעיקר מהצד השמאלי של המפה הפוליטית.

ח"כ יאיר לפיד, מראשי מפלגת 'כחול לבן', כתב על כך: "אחרי שנתניהו באופן אישי גרם לכך שעדת מעריצי הרוצח ברוך גולדשטיין ירוצו לכנסת, ניסינו היום לפסול אותם. 'כולנו' החליטה להיעדר מההצבעה ולאפשר לחבורת הגזענים האלימה הזו לרוץ לכנסת".

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הוסיף לפיד: "זה לא ימין שפוי, זה לא ימין בכלל. אם בגין היה יכול הוא היה מקלף את עצמו משלטי החוצות של כחלון מרוב בושה".

מהיוזר של מפלגת כולנו צייצו בתגובה חריפה כלפי לפיד, אותו כינו 'גלגל ספייר' של גנץ, והזכירו את העובדה כי מדובר ברשימה המונהגת על ידי ארבעה גברים אשכנזים, בעוד משה כחלון, כידוע ממוצא מזרחי.

"אנחנו שמחים שמפלגת הלבן-לבן מלמדת אותנו מהי דמוקרטיה. נזכיר לגלגל ספייר של גנץ שבית המשפט העליון פסל את פסילתם של מפלגות ואישים מזה 15 שנה. הבנת את זה יאיר...? דמוקרטיה!", נכתב בציוץ של מפלגת כחלון.

גם מימין הגיבו להימנעות כולנו בהצבעה. ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר סיעת האיחוד הלאומי המתמודדת לכנסת בבלוק טכני עם רשימת עוצמה יהודית כתב בתגובה כי כחלון נחשף כאיש שמאל.

"מברך על חשיפת פרצופו האמיתי של משה כחלון שמנסה בשבועות האחרונים להתחפש ל"ימין" אבל היה היום היחיד מהקואליציה שלא תמך בדמוקרטיה ובחופש הביטוי והבחירה. כחלון זה שמאל. נקודה", צייץ סמוטריץ'.

בתגובה נמסר מ'כולנו' כי "הסכנה הגדולה ביותר למחנה הלאומי הם הקיצונים. אלה שבחרו לעורר ריב ומדון, להגביר פירוד, לפגוע בממלכתיות, ליזום חקיקה פרסונאלית. הם אלה שעסקו במריבות אין קץ במקום לדאוג לזוגות הצעירים, לחיילות ולחיילים, למקבלי קצבת הבטחת הכנסה ולמעמד הביניים. ימין שפוי הוא ימין ממלכתי, לאומי, אחראי וחברתי".

"אנחנו מתנגדים לפסילת רשימות. נשאיר לרוב רובו של הציבור הלאומי, הממלכתי והשפוי לבוא חשבון עם סמוטריץ' וחביריו שמסכנים את המחנה הלאומי. במבחן המעשה, יש לסמוטריץ' עוד הרבה מה ללמוד מכחלון. אצלנו הדאגה לארץ ישראל היא במעשים ולא בדיבורים", נמסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר