בגלל החברה המוסלמית

הדמוקרטים: דוחים הצבעה נגד אנטישמיות

הקונגרס האמריקאי היה אמור להצביע על הצעה נגד אנטישמיות, בעקבות דבריה של חברת הקונגרס המוסלמית–סומלית, אלא שמחלוקת בקרב ראשי הדמוקרטים, הוביל לדחיית ההצבעה, שתתקיים ככל הנראה מחר (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילהאן עומאר, בקונגרס (צילום: shutterstock)

היום (רביעי) בלילה, שעון ישראל, הקונגרס האמריקאי היה אמור להצביע על הצעה נגד אנטישמיות, בעקבות דבריה כנגד היהודים וישראל של אילהאן עומאר, חברת הקונגרס המוסלמית-סומלית, אלא שמחלוקת בקרב ראשי הדמוקרטים, הובילה לדחיית ההצבעה, שתתקיים ככל הנראה מחר.

הסיפור התחיל בשבוע שעבר כאשר חברת הקונגרס המוסלמית, הסבירה באירוע שהתקיים בחנות ספרים, כי אמריקאים שהם פרו ישראלים, הם לא נאמנים לארצות הברית. למרות הביקורות הרבות כנגד דבריה, עומאר לא התנצלה ואמרה: "כי אין לצפות ממני להצהרת תמיכה במדינה זרה בשביל שהיא תוכל לשרת את האינטרסים של ארצות הברית, והוסיפה, כי זה שאני לא פרו ישראלית זה לא הופך אות להיות אנטי אמריקנית".

דבריה אלו הביאו את יושבת הראש של הדמוקרטים בקונגרס – ננסי פלוסי, לקדם החלטה כנגד אנטישמיות, ובראשם להפריך את המיתוס שיש כנגד יהודים אמריקאים, כביכול יש להם "נאמנות כפולה", גם לישראל וגם לארה"ב. מה גם, שהסטראוטיפים האלו מלווים בניחוח אנטישמי, עתיק יומין של גזענות ומוביל לטענות כביכול היהודים בוגדניים.

אמנם, דבריה של עומאר גרר אחריו גל של ביקורות מכל הכיוונים, אך היו גם כאלה כמה ארגונים ליברליים שלא הבינו על מה המהומה, והם הפעילו לחץ לשנות את נוסח ההחלטה, מה שגרם כאמור לדחייה ביום של אותה ההצבעה על ההחלטה המדוברת.

הלחץ גבר מצד שתי שדולות מרכזיות: השדולה הפרוגרסיבית, והשדולה השחורה, שציינו כי בימים האחרונים הופצו תמונות ברחבי הרשת של חברת הקונגרס, עומאר, על רקע מגדלי התאומים הקורסים, כביכול יש לה קשר לפיצוץ המגדלים, לכן אותם חברי שדולות בישו כי באותה החלטה יופנו זרקורים גם לאפליה וגזענות כנגד מוסלמים, ולא לתחום רק את היהודים.

כך או כך, היו"ר ננסי פלוסי כבר שוחחה עם עומאר, ונתנה לה עדכון על הצעת ההחלטה המתגבשת. מה שברור שהפרשה הזו גורמת אי נעימות גדולה בשורות הדמוקרטים, אורות הניצחון שלהם בקונגרס מתחילות להתעמעם, ובמקום להתעסק בדברים החשובים להם באמת, הם נופלים לתוך הרשת של טראמפ, שהוא זה שהתחיל את השיח כנגד אותה חברת קונגרס דמוקרטית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר