בגלל ה"נאצים"

מועמדותו של עופר כסיף מחד"ש נפסלה בוועדת הבחירות

עופר כסיף, היהודי שמשמש כבכיר הסיעה הערבית חד"ש-תע"ל, לא יוכל להישאר כמתמודד מטעמה בבחירות הללו - לפחות לפי החלטת וועדת הבחירות המרכזית (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
עופר כסיף במכינה החרדית (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

אחרי אישורו של בן ארי: וועדת הבחירות המרכזית החליטה הערב (רביעי) לפסול את מועמדתו של איש מפלגת חד"ש ד"ר עופר כסיף, בשל שלל התבטאויות עבר שאמר על שרים וחברי כנסת.

החלטה זו עברה ברוב של 15 מול 10, כשנציגי המפלגות החרדיות נמנעים בהצבעה.

כסיף, התייחס מוקדם יותר בדיון בוועדה, לאמירותיו השנויות במחלוקת, דוגמת "נתניהו רב מרצחים" ו"שקד חלאה ניאו נאצית", שהיוו את העילה המרכזית לפסילתו.

לדבריו: "לא תמכתי מעולם בכל סוג של אלימות, גם המפלגה אליה אני שייך מתנגדת לאלימות, לעולם לא אתמוך במאבק מזוין, אפילו ברמז. אני בעד קיומה של מדינת ישראל כמדינה ריבונית, כמובן, לצידה של מדינה פלסטינית עצמאית. ומעולם לא שללתי את זכות הקיום של מדינת ישראל, ואם מישהו יטען שמדינה יהודית - היא מדינה מפלה, על זה אני יקים קול זעקה, כי אני נגד אפליות מכל סוג".

לגבי השימוש שעשה בעבר כלפי ח"כים ושרים, שם המילה 'נאצי' בכל סוגי ההטיות שלה היה המוטיב המרכזי, אמר כסיף, כי היה זה שימוש מטאופרי, שעשה כאדם פרטי, ולא כשליח ציבור, ולכן לפי דעתו אין בכך שום בעיה. אחד מנציגי הוועדה אף הציע לכסיף כי יחזור בו מאותם אמירות, ובתמורה לכך הם ימשכו את העתירה. אך כסיף, החליט לדבוק באמת שלו, וסירב להתנצל.

כזכור, ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, הודיע בשבוע שעבר כי יגיש עתירה ל'וועדת הבחירות המרכזית', כדי לפסול את מקום-3 ברשימת חד"ש, ד"ר עופר כסיף.

ליברמן אמר: "כי מי שטוען שמדינת ישראל לא צריכה להיות מדינה יהודית, מי שמתיר את דם חיילי צה"ל וקובע שפגיעה בהם אינה טרור ומי שחושב שיהודים שעולים להר הבית הם סרטן שצריך לחסל, לא יכול לשבת בכנסת ישראל. מקומו בפרלמנט בעזה או ברמאללה."

כסיף, נודע באמירותיו הקיצוניות, כנגד פוליטיקאים ימניים: את שרת המשפטים איילת שקד כינה, "חלאה ניאו-נאצית", ואת אביגדור ליברמן עצמו כינה: "צאצא של אדולף", גם את הפעילים של תנועת 'אם תרצו', "חלאות וזבלים".

כסיף משמש כמרצה באוניברסיטה העברית, ובראיון שנערך עמו לאחרונה ב'הארץ', שיבח את תלמידיו החרדים שלומדים אצלו במכינה האוניברסטאית.

ד"ר עופר כסיף, מועמד חד"ש-תע"ל שנפסל כעת בוועדת הבחירות המרכזית: "אישור הצעת פסילתי בוועדת הבחירות, ובניגוד להמלצת היועץ המשפטי לממשלה, מוכיח כי את חברי הוועדה מנחה פוליטיקה מפלה ומדירה. לא הדמוקרטיה ושלטון החוק נר לרגליהם, אלא גזענות ושנאה למיעוט הלאומי הערבי-פלסטיני ולכלל הכוחות הדמוקרטיים. יחד עם חבריי, יהודים וערבים, אעתור לבג"ץ ואמשיך במאבק נגד הכיבוש והאפליה ולמען ישראל צודקת, דמוקרטית ושוויונית".

חד"ש-תע"ל בתגובה לפסילת מועמדה במקום החמישי ד"ר עופר כסיף: "הזוי ומביש שהבריונים הכהניסטים והמסית אביגדור ליברמן הם שמכתיבים את סדר היום של ועדת הבחירות המרכזית. פסילתו של כסיף היא עוד שלב בצמצום המרחב הדמוקרטי והשתקת כל קול של התנגדות למשטר מפלה וגזעני. חד"ש-תע"ל תמשיך להציג קול צלול וברור למען שלום, שוויון וצדק חברתי. אנו גאים בד"ר עופר כסיף. להתנגד לכיבוש זה לא בניגוד לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר