מכוון לפוליטיקה

גדי איזנקוט ביקש לקצר את חופשת השחרור

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ביקש מצה"ל לקצר את חופשת השחרור שלו מה שיביא לו להפסד של מאות אלפי שקלים אך יאפשר לו להתמודד כבר במערכת הבחירות הבאה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
איזנקוט לקראת סיום תפקידו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

רץ לפוליטיקה? הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שסיים את תפקידו לפני מספר חודשים, הגיש בקשה לקצר את חופשת השחרור שלו משנה לחודש בלבד וכבר החל מחודש אפריל יוגדר כאזרח, כך על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות".

המשמעות להחלטתו של איזנקוט היא קיצור תקופת הצינון שלו בצורה שתאפשר לו להתמודד בבחירות הבאות גם אם יתקיימו תוך זמן קצר. איזנקוט יפסיד בעקבות החלטה זו סכום שנע בין 200 ל-300 אלף ש"ח.

על פי דיווחים בתקשורת, איזנקוט מתכנן להצטרף כעמית מחקר בוושינגטון במכון לחקר המזרח התיכון, ולהעתיק לשם את מגוריו עם רעייתו חנה למשך חצי שנה. במכון למדו הרמטכ"ל לשעבר משה יעלון והאלופים סמי תורג’מן ויאיר גולן.

מלבד נושא ההתמודדות, איזנקוט יוכל בעקבות קיצור תקופת הצינון להתבטא באופן חופשי וללא מגבלות בעת היותו במכון המחקר האמריקני.

החוק קובע, כי קצינים בדרגת אלוף ומעלה יורשו להתמודד לכנסת רק אם עברו שלוש שנים בין יום שחרורם ליום הבחירות - אך אם מתקיימות בחירות נוספות בטווח של שלוש שנים מיום השחרור, הם רשאים להתמודד. איזנקוט פורש תשעה ימים לפני הבחירות הקרובות לכנסת, ולפי החוק הוא יוכל להתמודד בכל מקרה בבחירות שלאחר מכן.

באחרונה עלתה דרישה לפסול את מועמדותו של רוסו למפלגת העבודה משום שלא עמד בתקופת הצינון במהלך שירות מילואים בתנאי קבע. בשבוע שעבר פירסם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את חוות דעתו וקבע כי רוסו יוכל להתמודד למרות שעדיין לא תמה תקופת הצינון מאז ששירת במילואים בתנאי קבע במטכ"ל.

מדובר צה"ל נמסר: "על פי בקשתו, יפרוש הרמטכ"ל ה-21, רב־אלוף במילואים גדי איזנקוט, מצה"ל ב־31/3/19, ויוותר בכך על המשך חופשת השחרור שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר