קורצים לחרדים העובדים

מקלב פועל להבאת חרדים לשירות המדינה

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, חבר הכנסת אורי מקלב, נועד עם הנהלת נציבות שירות המדינה להטמעה ופתיחת אפשרויות נוספות עבור חרדים בשירות המדינה כחלק מיישום חוק ייצוג הולם - אפליה מתקנת (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': שלושים יום לפני הבחירות, ב'דגל התורה' קורצים לחרדים העובדים, ומנסים לקדם במרץ את יישום חוק ייצוג הולם - אפליה מתקנת לחרדים.

מאז העברת החוק שהעביר יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני, הועלו טענות כי החוק לא באמת מיושם וזאת בגלל קשיים בירוקרטיים, אך מתברר כי יש מי בדגל התורה שפועל כדי להביא את החוק לידי ביצוע מעשי עוד לפני הבחירות.

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב נועד עם הנהלת נציבות שירות המדינה לצורך הטמעה ופתיחת אפשרויות נוספות עבור הציבור החרדי בשירות המדינה כחלק מיישום חוק ייצוג הולם - אפליה מתקנת, אותו יזם חבר הכנסת משה גפני ועבר בראשית הקדנציה הנוכחית.

עם תחילת הפגישה אשר נערכה בלשכת ח"כ מקלב בכנסת, סקרו ד''ר איריס נחמיה, מנהלת אגף המחקר והידע בנציבות, אשר ליוותה את תהליך השילוב הציבור החרדי בשירות המדינה וחקיקת חוק העדפה מתקנת לציבור החרדי, והגב' מור ברזני, מנהלת תחום בכיר גיוון תעסוקתי, המרכזת את שילוב האוכלוסיות בנציבות את התהליכים של נציבות המדינה ליישום החוק אשר נעשים בימים אלו ממש.

בדבריהן, הסבירו כי נעשתה בזמן האחרון עבודת מטה מעמיקה, זאת לאחר הדיונים הרבים אשר התקיימו בקדנציה האחרונה וחקיקה חוק ייצוג הולם - אפליה מתקנת, בסוף התהליך לצד העברת החלטת הממשלה בנושא, כמו כן עידכנו כי הם נמצאים בימים אלו בעיצומו של תהליך דגימת העובדים במשרדי הממשלה השונים על מנת לדעת כמה עובדים בני האוכלוסייה החרדית נמצאים כבר כיום בשירות המדינה במטרה להגיע לשבעה אחוזים כפי הקיים בהחלטת הממשלה.

ח"כ מקלב העלה במפגש את הצורך ליישום החוק תוך ייעוד משרות גם בדרגים הבכירים במשרדי הממשלה, ועמדו על הדרך להביא לידי כך שכלל משרדי הממשלה יגיעו ליעד המופיע בהחלטת הממשלה לפיה שבעה אחוזים מהעובדים בשירות המדינה יהיו בני האוכלוסייה החרדית כבר בקרוב. במפגש עלו מספר החסמים שהיו באחרונה מול יישום החוק, וסוכם כי בקרוב יגישו דו"ח מפורט על יישום החוק בשירות המדינה.

במהלך הפגישה הציגו הנוכחים שורה של מכרזים שכבר עברו בשירות המדינה גם לבעלי תעודות ראיית חשבון ללא הצורך בלימודים באקדמיה כך שתעודת ראיית חשבון מקבילה לתארים אקדמאים. נושא נוסף שעלה בפגישה ויבדק בקרוב הוא בקשה שהעלה ח"כ מקלב לקדם מכרזים בתפקידים פקידותיים גם ללא לימודים באקדמיה.

"בתוך משרדי הממשלה יש לא מעט משרות שאינן מצריכות לימודים וניתן לשלב שם כמות משמעותית של עובדות בנות המגזר החרדי, בנוסף למקצועות המחשב יש משרות לא בכירות שאין הצורך שם בשנות נסיון רבות של העובדת והקלה בדרישות הסף אלו יפתחו משרות רבות לנשים שסיימו לא מכבר לימודי תעודה בתחום מחשבים", אמר מקלב.

"כמו כן" אמר מקלב כי "יש לא מעט משרות בהם הדרישה לתוארים אקדמים מיותרת ודרישה זו לא מאפשרת לנשים מוכשרות ואפילו בעלות נסיון להתקבל". מקלב סיכם כי אומנם היו קשיים לא מעטים אך עם השיפורים והדברים שנעשו, מזרזים את ההליכים בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר