תיעוד דרמטי

באמצע הלילה: השוטרים הסמויים הרעידו את הבניין. צפו

בשעה 1:30 בלילה, שוטרים סמויים הגיעו לבית משפחת ס' בפתח תקווה, כדי לעצור את בנם המשתמט. הדפיקות הרעידו את הבניין, השכנים קמו והתחוללה סערה. צפו בתיעוד (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

המשטרה הצבאית מבצעת בימים אלו מבצע ללכידת משתמטים ועריקים, שוטרים סמויים מגיעים בלבוש אזרחי לבתי המבוקשים, בדרך כלל באמצע הלילה וזאת במטרה ללכוד את העריקים.

כפי שדווח אתמול (ראשון) ב'כיכר השבת', השוטרים הסמויים הגיעו בימים האחרונים לבתי בני ישיבות עריקים השייכים ל'פלג הירושלמי' בעיר ביתר עילית. בהקלטה שפורסמה ב'כיכר השבת', נשמעו השוטרים דופקים בחוזקה על דלת אחד הבתים, מה שגרם לבהלה גדולה אצל בני הבית.

הלילה (שני) הסיפור חזר על עצמו, הפעם בפתח תקווה. לידי 'כיכר השבת' הגיע תיעוד וידאו דרמטי מניסיונות המעצר, כאשר גם במקרה הזה העריק לא נעצר בסופו של דבר.

בשעה 1:30 בלילה, הגיעו שוטרי המשטרה הצבאית בלבוש אזרחי, לבית משפחת ס' בשכונת גני הדר בפתח תקווה, כדי לעצור את בנם הנחשב למשתמט משום שאינו מתייצב בלשכת הגיוס, וזאת בהוראת רבותיו - רבני 'הפלג הירושלמי'.

השוטרים הסמויים דפקו על הדלת דפיקות חזקות שהרעידו את הבניין, השכנים התעוררו ופנו לשוטרים הסמויים בבקשה להפסיק להעיר את הילדים הקטנים הישנים, אך הדפיקות נמשכו.

השוטרים הצבאיים טענו כי הם ראו את בן הישיבה העריק במעקב שביצעו מוקדם יותר, כשהוא נכנס לבית ועל כן הם מסרבים להאמין שהוא אינו בבית.

בשלב זה, השכנים, על אף שאינם משתייכים ל'פלג הירושלמי', החלו לחזק את משפחת ס' וקראו להם שלא לפתוח את הדלת בפני השוטרים.

השכנים הזמינו משטרה אזרחית שהגיעה למקום ולאחר דין ודברים התברר כי לטענת השוטרים הצבאיים היה בידם צו פריצה לבית אך אין בידם כלי פריצה מתאימים. הם ביקשו משוטרי המשטרה האזרחית לבצע את הפריצה, אך השוטרים האזרחיים סירבו לעשות כן משום שאין זה מתפקידם, מאחר שהמבוקש אינו עריק אלא מוגדר כמשתמט בלבד ואין סמכות למשטרה אזרחית להתערב במקרה הזה.

הדפיקות על הדלת המשיכו להרעיד את הבניין, והיה נדמה כי השוטרים הסמויים לא מתכוונים לוותר, התפנית חלה כאשר אחד השכנים הגיש תלונה במשטרה האזרחית על רעש בלתי סביר ומפקדת המשטרה הורתה לשוטרי המשטרה הצבאית כי יש בידם לדפוק עוד 40 דקות או לפרוץ אל הבית - ולא, עליהם לעזוב מיידית את הבניין.

השוטרים העדיפו לעזוב את השטח ולא ברור האם בן הישיבה המוגדר משתמט היה בבית בעת שהדרמה התחוללה או שמא שהה בישיבה.

עסקני 'הפלג הירושלמי' מציינים כי הם ערים לעובדה שמתקיים מבצע ללכידת עריקים בימים אלו, והם נערכים לכך. בין היתר מופעל מבזק טלפוני המעדכן בזמן אמת את הפעילים על ניסיון לכידתו של עריק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר