דיאטת 80/20: ליהנות מכל העולמות

דיאטת 80/20 שמומלצת על ידי מומחים, מאפשרת לכם לאכול נכון ב-80 אחוזים מהזמן וב-20 אחוזים הנותרים לאפשר לעצמכם להתענג על מאכלים "אסורים" ולכן תוכלו ליישמה לאורך זמן (בריאות)

(צילום: Brooke Lark on Unsplash)

לא משנה כמה ותרנית דיאטה מסוימת נוטה להיות, היא עדיין, אחרי הכל, דיאטה. ולדבוק בה 100 אחוז מהזמן (ללא מקום לסטיה) זה מאתגר במקרה הטוב ולא מציאותי במקרה הגרוע.

דיאטת 80/20 היא שיטה שניתנת לביצוע בקלות ומאפשרת - ואפילו מעודדת - אכילה מופרזת.

ההנחיה הבסיסית של 80/20 היא לאכול נקי במשך 80 אחוז מהזמן וב-20 האחוזים הנותרים, מותר לכם (ואפילו כדאי) להתרסק.

סלבריטאים וגם מומחים, תומכים בשיטה. לדברי ד"ר טורי ארמול, דוברת האקדמיה לתזונה ודיאטטיקה, "80/20 מספקת איזון טוב של אכילה מזינה וגם הנאה מהמאכלים האהובים עליכם. שני הדברים האלה חשובים לכל גישה ארוכת טווח, לאורח החיים, "סביר יותר להיצמד לדיאטה המאפשרת גמישות והנאה מהמזונות שלכם".

נשמע די אידיאלי, נכון? דיאטת 80/20 לא מוציאה שום מזון לחלוטין מחוץ לתחום והיא נותנת לכם הרבה שליטה. כתוצאה מכך, סביר להניח שבעקבותיה תפתחו מערכת יחסים בריאה עם מזון, שכן אתם לא שוללים את עצמכם מדברים שאתם באמת רוצים לאכול (ולשתות).

עם זאת, האחריות לתרגל מתינות מוטלת עליכם. אז, אם אתם הולכים להתפרע לגמרי בימים שבהם מותר "לרמות", אל תהיו מופתעים אם לא תרדו במשקל ואפילו תראו עלייה.

אבל עדיין, כל עוד ארוחות השחיתות שלכם סבירות (דהיינו: משולש של פיצה, לא את כל המגש), 80/20 היא דרך מצוינת לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה - לרדת במשקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר