ליסינג והשכרת רכבים

בני זוג נעצרו; הונו וגנבו עשרות מיליונים

בני זוג מהצפון חשודים כי פעלו במשך שנים בצורה מתוחכמת כדי לגנוב עשרות מיליונים מחברות ליסינג והשכרות רכב, ומאזרחים תמימים הובאו היום להארכת מעצר (משפט, פלילים)

המעצר המשטרתי (צילום: דוברות המשטרה)

אמש (ראשון) עצרה משטרת ישראל, בני זוג מאזור הצפון, בחשד לעוקץ של יותר מ-40 קורבנות, שנפלו לרשת מתוחכמת של הונאה בתחום הרכבים והליסינג, כאשר החשודים גורפים לכיסם סכומים הנאמדים במיליוני שקלים. במקביל נעצרו, בעלי צ'יינג'ים, ומנהל סניף דואר שהיה להם קשרים עסקיים עם הזוג העוקץ.

בתום חקירה סמויה, שנמשכה במשך מספר חודשים, התחקו חוקרי המשטרה אחר דפוס הפעולה של הזוג, ונגבו עשרות עדויות מהקורבנות שנפלו קורבן לתרמית. בני הזוג פעלו בצורה מתוחכמת כאשר הם מרמים גם את "הלקוחות" שלהם, וגם את חברות הליסינג והשכרות הרכב.

על פי החשד, הזוג התחייב לספק כלי רכב חדש במחיר הנמוך משמעותית ממחיר השוק, בתמורה הם גבו 50% משווי הרכב החדש, ובמקביל מכרו את הרכב הישן, תוך שימוש בייפוי כוח מזויף בסיוע של מנהל סניף בנק הדואר ושילשלו לכיסם את כל הכספים גם ממכירת כלי הרכב הישן וגם את כספי המקדמה מבלי שסיפקו לקורבן את כלי הרכב החדש ואת הכסף ממכירת הרכב הישן.

בעסקאות אחרות, בני הזוג מכרו לקורבן רכב בעסקת "ליסינג תפעולי" (כל הוצאות הרכב כלולות במחיר העסקה), כאשר בפועל הם רכשו את הרכב מחברת הליסינג, כ"ליסינג מימוני" (משלם רק על הירידת רכב, על עסקה כזו משלמים סכום נמוך בהרבה מהעסקה בליסינג תפעולי), וכך גרמו לנזק, גם לקונה וגם לחברה, במקרים אחרים אותו זוג, פיתה את הקורבנות להשקיע איתם בקניה של רכבי יוקרה ב"מחירי רצפה", וליהנות בהמשך מהרווחים של המכירה. כאשר מה שקרה בפועל זה שלפי החשד הם לקחו לרשותם את כספי ההשקעה מבלי שבפועל קנו רכבי יוקרה במחירי מציאה וכמובן מבלי ששילמו את הרווח ל"שותפים".

הדרך שלהם להונאה הייתה מתוחכמת, כאשר חלק מהקורבנות גילו את מעשה המרמה רק אחרי שסיימו לשלם את התשלומים עבור הרכב החדש, וכשבאו להעביר את הרכב על שמם, הם לא הצליחו, בגלל השעבוד לבנק.

המשטרה, כאמור, פתחה לפני מספר חודשים בחקירה סמויה. אך כנראה שהזוג המתוחכם התחיל להבין כי "יושבים לו על הזנב", והם נעלמו תוך כדי שהם משכירים דירות על בסיס יומי או תחת זהות אחרת.

בני הזוג נעצרו אתמול (שני), יחד עם מנהל סניף הדואר ששיתף איתם פעולה. בחשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע. מנהל סניף בנק הדואר נעצר בחשד לזיוף בנסיבות מחמירות וקבלת דבר במרמה. העצורים הובאו אתמול לבית משפט השלום בטבריה לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם ובית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרם של בני הזוג עד ליום ראשון (17.3.19) ומעצרו של מנהל סניף בנק הדואר בצפון הוארך עד ליום רביעי(13.3.19).

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "כי היא פועלת במגוון דרכים במישור הגלוי ובמישור הסמוי כנגד עבריינים ומשתמשת בכלל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותה בדגש על עבירות רכוש בהם אדם עשוי למצוא עצמו נפגע כלכלית ומאבד את הונו בין לילה. אנו קוראים לציבור להיות עירניים ולהבטיח את קבלת התמורה טרם העברת הכספים."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר