הרכבת איחרה ותשלם

נוסע נשאר כל הלילה בתחנת רכבת - ויפוצה

לאחר שהפסיד את רכבת ההמשך לירושלים, הוא נאלץ להישאר כל הלילה החורפי, עם יד מגובסת וללא כסף בכיסו בתחנת הרכבת, בית המשפט פסק פיצויים לטובתו (משפט)

תחנת רכבת "סבידור" בתל אביב, ארכיון (צילום: shutterstock)

רכבת ישראל חויבה על ידי בית המשפט לתביעות קטנות, לפצות נוסע, שנשאר לישון לילה שלם בתחנת הרכבת בבית שמש, לאחר שאיחר לרכבת האחרונה לירושלים, שלא באשמתו אלא בעקבות רשלנות רכבת ישראל, בסך של 600 שקל + הוצאות משפט בגובה של 700 שקל.

הנוסע, רכש כרטיס נסיעה מלוד – לירושלים הלוך חזור, מסלול הנסיעה שלו היה מירושלים לבית שמש, שם הוא אמור להחליף רכבת לכיוון לוד, וכן בחזור. כאשר הוא מימש את הכרטיס חזור, הרכבת שהוא היה אמור לעלות עליה בלוד איחרה, מה שגרם לו להפסיד את רכבת ההמשך מבית שמש לירושלים.

התובע, לטענתו לאחר שהפסיד את הרכבת נאלץ להישאר ללון בתחנת הרכבת, ועל רקע זה החליט להגיש תביעה כנגד רכבת ישראל בסכום של 22 אלף שקל, בכתב התביעה הוא ציין כי היום המדובר, היה יום חורפי וקר, ובנוסף לכל היד שלו הייתה עם גבס, דבר שגרם לו עגמת נפש גדולה, ולא היה עליו כסף לחזור לביתו.

אנשי רכבת ישראל טענו שבאותה עת הרכבת מירושלים לבית שמש התעכבה ולכן הגיעה לבית שמש באיחור של 17 דקות. לכן, לפי טענתם, מאחר שמדובר באיחור, יש לפצות את התובע בכרטיסי נסיעה חלופיים ברכבת כפי שנקבע ב"נוהל פיצוי בגין איחור" של משרד התחבורה .התובע, טען כי באותו היום הרכבת יצאה מירושלים לכיוון בית שמש בזמן, ולא היו עיכובים בדרך וגם הגיע לבית שמש בזמן

שופט בית המשפט לתביעות קטנות הישאם אבו שחאדה קיבל רק חלק מהתביעה, וקבע כי התובע פספס את הרכבת מבית שמש ללוד לא בגלל איחור בהגעת הרכבת, אלא משום רשלנות של זמן ההחלפה שהיה לרשות הנוסעים שמגיעים ברכבת מירושלים לבית שמש וצריכים להחליף לרכבת שנוסעת מבית שמש ללוד. לכן צריך לפצות את הנוסע בסכום גדול יותר מאשר הנוהל של משרד התחבורה.

לדברי השופט, הסכום של 22 אלף שקל אותו התובע רוצה מרכבת ישראל, זה סכום מופרז, והוא היה צריך לחזור לביתו בכל אמצעי תחבורה אחר כמו אוטובוס או מונית, ומכיוון שהוא לא עשה כך הוא יכול להתלונן רק על עצמו, וחייב את הרכבת לשלם לתובע - 600 שקלים, בתוספת 700 שקלים עבור הוצאות משפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר