תצהיר דת - בדואר

רבנים ספרדים: אסור לבנות להתייצב בלשכת הגיוס

הגאון רבי ציון בוארון, הגאון רבי מאיר מאזוז והגאון רבי עמוס גואטה מנתניה, חתמו על קריאה לבנות ישראל שלא להופיע בלשכת הגיוס בשום אופן ולא להירתע מהאיומים (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הפגנה בלשכת הגיוס. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שלושה רבנים ספרדים - הגאון רבי ציון בוארון, הגאון רבי מאיר מאזוז ראש ישיבת "כסא רחמים" והגאון רבי עמוס גואטה מנתניה, חתמו על קריאה לבנות ישראל שלא להופיע בלשכת הגיוס בשום אופן.

תחת הכותרת "בענין הגשת תצהיר דת לפטור מהצבא", כותבים הרבנים כי בשל "גזירת גיוס בנות הנוראה", ולאחר שלדבריהם "הצבא מגייס בנות בכפיה ובפיתויים רחמנא ליצלן" הרי ש"'דבר השם זו הלכה' – אין להיכנע ולהירתע מאיומיהם, אלא אך ורק לשלוח תצהיר דת בדואר רשום, ובכך ייטב לכם בעולם הזה ובעולם הבא".

הרבנים מוסיפים וכותבים כי "גם אם יאיימו עליכם להופיע בפניהם או למסור להם כל מידע בכתב או בע"פ, אין להיכנע או להירתע מאיומיהם, אלא אך ורק לשלוח תצהיר דת בדואר רשום, ובכך ייטב לכם בעולם הזה ובעולם הבא".

הרבנים מאשימים כי "הצבא נמנע מלתת את הפטור לבנות ישראל כפי שהיה נהוג כל השנים, ומנסים בכל דרך לגרום לבנות להופיע בפניהם ולמסור את הצהרת הדת דווקא בלשכות הגיוס או לחייבם להשיב על שאלונים מסוגים שונים בין בכתב ובין בטלפון או לערוך ראיון בלשכת הגיוס, וזאת כדי למנוע מהבנות את קבלת הפטור וכדי לבלבל את בנות ישראל בשאלות מביכות ומשונות (כפי ששמענו) וכגון: אימתי מברכין את "ברכת החמה"... והאם תוקעין בשופר ביום הושענא רבה וכיוצא בשאלות תעתועים. כדי להתעולל עלילות ברשע, ולהפיל בכפיה, כמה שיותר בנות לצבא - דבר שכל חכמי ישראל מכל העדות והחוגים ללא יוצא מהכלל פסקו שהוא אסור ב'יהרג ועל יעבור'. וחייבים למסור את הנפש ולא להתגייס".

הרבנים מבקשים גם מההורים שידאגו על בנותיהם "שלא ילכו ללשכת הגיוס בשום פנים ואופן, אלא ישלחו רק דרך הדואר בלבד".

"ואליכם בנות ישראל היקרות", כותבים הרבנים, "חיזקו ואמצו ואל תערצו מפניהם כי השם עמכם".

על המכתב חתם הגאון רבי ציון בוארון, אליו צירף הגר"מ מאזוז את חתימתו והוסיף "אני מצטרף, ושיהיו בשורות טובות" וכן הצדיק רבי עמוס גואטה מנתניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר