תרגיל חירום

במקרה של צונאמי בישראל: כך זה יישמע

בישראל כבר היה בעבר צונאמי וקיים חשש כי הגלים הגבוהים יפגעו שוב. במסגרת תרגיל מיוחד, ייערכו למקרה של צונאמי • כך תדעו להתגונן, ותדעו איך נשמעת אזקעת ההתרעה (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
צונאמי, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מחקר גאולוגי בחופי קיסריה העלה כי בעבר, אירעו ארבעה מקרים של צונאמי בישראל, ועל פי מחקרים, קיים סיכוי סביר לפגיעה נוספת בחמישים השנים הקרובות, אך לא ניתן לדעת מתי זה יקרה.

מחר (שלישי), יקיים משרד החינוך בשיתוף פיקוד העורף והרשויות המקומיות תרגיל מוסדות חינוך ברחבי הארץ. התרגיל יחל בשעה 10:00 בהפעלת אות בית ספרי וידמה תרחיש של רעידת אדמה בזמן הלימודים.

לראשונה, יתורגל בנוסף לרעידת האדמה תרחיש של חשש לצונאמי בשבעה בתי ספר נבחרים, ברשויות הנמצאות בסמוך לרצועת החוף. במסגרת התרגיל יושמע קובץ קול ייעודי שהוטמע במערכות פיקוד העורף.

כך זה יישמע:

התלמידים יתרגלו פינוי מסודר לשטחי הכינוס, משטרת ישראל תתרגל את ניהול האירוע והכוונת האוכלוסייה והתנועה, פיקוד העורף יתרגל את הפעלת צופרי הצונאמי החדשים, והרשויות המקומיות יובילו את הטיפול באוכלוסייה שפונתה לאזורי הכינוס הבטוחים.

התרגיל מתוכנן מראש ונועד להעלות את המודעות בקרב תלמידי בתי הספר והאוכלוסייה לנושא זה, לצד קידום המוכנות המבצעית של כלל גופי החירום וההצלה במדינה והתאום הנדרש בין גופים בתרחישי חירום.

במסגרת התרגיל, מחר בשעה 10:00 בבוקר תשמע כריזה והתרעת צונאמי וכן צפויה פריסה רחבה של כוחות חירום והצלה, וכן תורגש תנועה ערה של רכבי ביטחון ומשטרה בסמוך לחופים ומוסדות החינוך. כמו כן יתבצעו חסימות צירים לפרקי זמן קצובים ברחובות הסמוכים לחופים ולמוסדות החינוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר