סערה בבריטניה

רב קהילה: "הרב הראשי - סטרא אחרא, הוא כמו הנאצים"

הרב אהרן בסוס, רב בית הכנסת הספרדי 'כנסת יחזקאל' בגולדרס גרין שבלונדון, תקף בחריפות את הגאון רבי אפרים מירוויס, הרב הראשי לבריטניה, ורבנים נוספים - בעניין הרב יוסי מזרחי (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הרב אהרן בסוס (צילום מסך מתוך יוטיוב)

סערה בקהילה היהודית בבריטניה: רב בית כנסת ספרדי בלונדון, תקף את רבה הראשי של הממלכה, ואף השווה אותו לנאצים.

המדובר בדבריו של הרב אהרן בסוס, בבית הכנסת שבראשותו - 'כנסת יחזקאל' בשכונת גולדרס גרין שבלונדון הבירה. את הדברים השמיע בסעודה שלישית של שבת זו. אחד השומעים שחזר את הדרשה והפיץ הקלטה של השחזור.

בהקלטה נטען בשמו של הרב בסוס, כי השבת, הרב יוסי מזרחי - רב ישראלי-אמריקני ו'מחזיר בתשובה' הידוע בשיעוריו הפרובוקטיביים ברחבי הרשת, היה אמור להתארח בקהילתו, אך האירוח נמנע בפעילותם של הרב הראשי לבריטניה, הגאון רבי אפרים מירוויס, ורבי יוסף דוויק, רב קהילה ספרדית מוכרת בממלכה.

הרב מזרחי עורר בשיעוריו רעש רב, לאחר שטען, כי אוטיזם ותסמונת דאון הם עונש לחטאים שנעשו בגלגול הקודם, וכי קדושי השואה נספו כעונש על ההתבוללות שהיתה באותן שנים. מסתבר, כי מסיבה זו מנעו הרב מירוויס והרב דוויק - לטענתו של הרב בסוס - את בואו של הרב מזרחי לקהילה בגולדרס גרין.

הרב יוסי מזרחי (צילום מסך מתוך יוטיוב)

על פי דיווח באתר היהודי-בריטי JC, בהקלטה צוטט הרב בסוס כאומר, כי הוא מכבד את הרב מזרחי, למרות שהוא לא 'חסיד' שלו, אך התנגדותם של הרבנים מירוויס ודוויק היתה לכשעצמה 'סיבה מספקת' לתת לרב מזרחי לנאום בבית מדרשו.

"אני מכיר אנשים שעברו את השואה", אמר הרב בסוס לבני קהילתו. לדבריו, "דבר אחד שהם למדו מן השואה, הוא שבכל מקום שהנאצים אמרו לך לעשות משהו או ניסו לגרום לך לעשות משהו, ידעת שעליך לעשות את ההיפך".

"אותו דבר - כאן, בכל עניין שבו אנשים כמו הרב הראשי או הרב דוויק יאמרו לך או ייעצו לך, אתה צריך לנסות לעשות את ההיפך. כי האנשים האלה הם ממש מהסטרא אחרא, ועצתם היתה מהסטרא אחרא". בנוסף, תקף את רבני 'בית הדין לונדון'.

יצוין, כי הרב בסוס, שכפי שניתן לשמוע אינו פחות ישיר ותוקפני מהרב יוסף מזרחי, כבר תקף לפני כשנתיים בחריפות את הגאון הרב יוסף דוויק, המכהן כאמור בשולחן המזרח של רבני בריטניה הספרדים.

הוא הגדיר אז את הרב דוויק "יותר רעיל מלואיס ג'ייקובס" (מקים זרם היהדות הקונסרבטיבית בבריטניה, י"ב), וקרא לו "להוריד את המגבעת".

הרב רפאל קרוסקל, חבר הוועד הפועל של ועידת רבני אירופה, הגיב לדברים של הרב בסוס ואמר: "בתור בן ליהודי שהיה בברגן בלזן וסבל בידי הנאצים, כואב וצורם לשמוע רב משווה בין יהודי שומר תורה ומצוות ורב בישראל לבין הנאצים".

הרב דוויק סירב להגיב לידיעה. תגובת הרב מירוויס טרם התקבלה, לכשתתקבל - נפרסמה.

הרב הראשי לבריטניה, הרב מירוויס (צילום: Foreign and Commonwealth Office CC BY 2.0)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר