המאבק על החינוך

סמוטריץ' על נתניהו: "אין לו יכולת עמידה"

דרישתו של סמוטריץ' לקבלת תיק החינוך הביאה את ראש הממשלה להצהיר כי המשרד יישאר בידי הליכוד, אבל הח"כ לא מתרגש ומשוכנע כי עם מספיק מנדטים, נתניהו ייכנע (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סמוטריץ', הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי תוקף הערב (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, עליו לגלג באומרו כי אין לו מספיק יכולת עמידה.

את הדברים אמר במהלך אירוע השקת הקמפיין של מפלגת 'איחוד רשימות הימין', בתגובה להצהרת נתניהו מוקדם יותר היום כי תיק החינוך יישאר בידי הליכוד.

"היינו כולנו עדים בימים האחרונים בשידור חי לתהליך קלאסי שממחיש עד כמה חשוב שנהיה גדולים וחזקים אחרי הבחירות האלה. ראינו פחד, שלא לומר היסטריה, של גורמים מסוימים בשמאל מהאפשרות שנקבל את תיק החינוך לידינו, וראינו יישור קו כמעט אוטומטי של נתניהו עם הלך הרוח הזה. זה נתניהו. איש עתיר זכויות עם המון יתרונות ויכולות, אבל, איך לומר את זה בעדינות - לא תמיד עם מספיק יכולת עמידה".

הוא הוסיף והזכיר, "נתניהו מאוד לא רצה לתת לנו בקדנציה החולפת את תיק המשפטים. הסוף ידוע. אני מבטיח לכם שזה לא יעבוד אחרת גם הפעם. השאלה איזו עמדות מפתח יהיו לנו בקואליציה הבאה תלויה בדבר אחד בלבד: כמה כח נקבל בבחירות האלה".

כזכור, בפתח ישיבת סיעת הליכוד היום אמר ראש הממשלה נתניהו: "במידה שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה, אני רוצה לומר לכם שתיק החינוך יישאר בידינו – בידי הליכוד. זה הדבר החשוב וזה הדבר שאנחנו נשאף לעשותו כדי להמשיך להנחיל ציונות ומציונות לכל ילדי וילדות ישראל".

רפי פרץ, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי תקף אף הוא את נתניהו הערב, על רקע התנהלותו הביטחונית. "ביבי, אני מזמין אותך אלי הביתה, תחווה צבע אדום אחד, תראה את הילדים רצים ומחפשים הגנה בין דיונות החול. אני בטוח שהמדיניות שלך תתעצם. המושג תגובה מידתית ירד מהשולחן. החמאס צריך להבין כשפוגעים בנו - אין מידתיות".

בנוסף התחייב פרץ "להחזיר את בג"ץ לגודלו הנכון. לא יכול להיות שאזרחי ישראל ילכו לקלפי ויבחרו ממשלה אך בסופו של דבר שופטים שממנים את עצמם יקבעו את המדיניות.

הוא הוסיף כי הם "מחויבים לבנות יותר יישובים ולא להחריב אף לא בית אחד", הצהיר ואמר עוד כי הם יעשו הכל על מנת לעצור את תכנית המאה של הנשיא טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר