בניגוד לבן-ארי

היועמ"ש: לא לפסול מועמד חד"ש - כסיף

לאחר החלטת וועדת הבחירות לפסול את מועמדה היהודי של מפלגת חד"ש עופר כסיף לכנסת, היועמ"ש מפרסם חוו"ד כי הוא מסתייג מדבריו, אך אין עילה לפסול את מועמדתו (בארץ)

עופר כסיף במכינה החרדית (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

לאחר שאת המועמד מ'עוצמה יהודית' - ד"ר מיכאל בן ארי הוא המליץ לפסול, היום (שלישי), היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדבליט הגיש חוות דעת לעליון, כי אין למנוע את מועמדתו של הד"ר מהאוניברסיטה העברית והמועמד מטעם חד"ש, עופר כסיף.

וועדת הבחירות המרכזית החליטה בשבוע שעברת ברוב קולות למנוע את התמודדותו של כסיף לכנסת, כעת זה הגיע לבית המשפט העליון שדן בנושא וביקש חוות דעת מהיועמ"ש.

בחוות הדעת כתב מנדלבליט: "היועץ ופרקליט המדינה שי ניצן, מסתייגים בנחרצות מחלק מאמירותיו של כסיף, וכמובן מסתייגים מהראיון שהעניק ל'הארץ', המתייחסות לחיילי צה"ל, וכן ממה שהוא מתבטא על נאציזם והשוואותיו לגרמניה הנאצית, יחד עם זאת לא הצטברה מסה ראייתית קריטית שתחייב את פסילתו".

כזכור, ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, הודיע בשבוע שעבר, כי יגיש עתירה ל'וועדת הבחירות המרכזית', כדי לפסול את מקום-3 ברשימת חד"ש, ד"ר עופר כסיף.

ליברמן אמר: "מי שטוען שמדינת ישראל לא צריכה להיות מדינה יהודית, מי שמתיר את דם חיילי צה"ל וקובע שפגיעה בהם אינה טרור ומי שחושב שיהודים שעולים להר הבית הם סרטן שצריך לחסל, לא יכול לשבת בכנסת ישראל. מקומו בפרלמנט בעזה או ברמאללה".

כסיף, נודע באמירותיו הקיצוניות, כנגד פוליטיקאים ימניים: את שרת המשפטים איילת שקד כינה, "חלאה ניאו-נאצית", ואת אביגדור ליברמן עצמו כינה: "צאצא של אדולף", גם את הפעילים של תנועת 'אם תרצו', "חלאות וזבלים".

כסיף משמש כמרצה באוניברסיטה העברית, ובראיון שנערך עמו לאחרונה ב'הארץ', שיבח את תלמידיו החרדים שלומדים אצלו במכינה האוניברסטאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר